РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000415057<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Швалб Ю. 
Система професійної підготовки соціальних працівників: концептуальні підстави розробки / Ю. Швалб // Вища шк.. - 2010. - № 5/6. - С. 55-67. - укp.

Описано теоретико-методологічні підстави й досвід побудови системи професійної підготовки соціальних працівників у КНУ ім. Т. Шевченка. Виокремлено базові моделі соціальної роботи, що склалися у світовій практиці. Висвітлено групи проблем клієнтів соціальної роботи: соціальні, пов'язані з порушенням соціальних взаємодій; вторинні - з порушеннями в особистісній сфері клієнта. Визначено принципи процесу підготовки професійних здатностей: принцип необхідності багатопрофільної професійної підготовки; принцип багаторівневої підготовки, в якому визначено такі компоненти як професійно-спеціалізована підготовка, управлінсько-менеджерська, наставницько-педагогічна; принцип технологічності; принцип орієнтації на особистісний розвиток; принцип міжпрофесійної позиційної взаємодії. Розроблено та впроваджено систему навчальних тренінгів, що містять методи ситуаційного й ігрового моделювання, проектування систем діяльності, техніки організаційно-діяльнісних ігор; модель формування компетентності, що складається з восьми послідовних етапів: актуалізація сфери життєвого досвіду, демонстрація розмаїтості можливих способів розв'язання задач, порівняння можливих способів дій, аналіз предмета дії, актуалізація соціальної практики, демонстрація зразків професійних способів розв'язання практичної задачі, аналіз причин ефективності власних професійних дій, актуалізація досвіду розвитку професійних здатностей. Доведено, що реалізація даної моделі ефективна у формах групової діяльності і результати розв'язання задач фіксуються у вигляді моделей об'єктів або у вигляді схем розуміння.

Описаны теоретико-методологические основания и опыт построения системы профессиональной подготовки социальных работников в КНУ им. Т. Шевченко. Выделены базовые модели социальной работы, сложившиеся в мировой практике. Освещены группы проблем клиентов социальной работы: социальные, связанные с нарушением социальных взаимодействий; вторичные - с нарушениями в личностной сфере клиента. Определены принципы процесса подготовки профессиональных способностей: принцип необходимости многопрофильной профессиональной подготовки; принцип многоуровневой подготовки, в котором определены такие компоненты, как профессионально-специализированная подготовка, управленческо-менеджерская, наставническая, педагогическая; принцип технологичности; принцип ориентации на личностное развитие, принцип межпрофессионального позиционного взаимодействия. Разработана и внедрена система обучающих тренингов, содержащие методы ситуационного и игрового моделирования, проектирования систем деятельности, техники организационно-деятельностных игр; модель формирования компетентности, состоящая из восьми последовательных этапов: актуализация сферы жизненного опыта, демонстрация разнообразия возможных способов решения задачи, сравнение возможных способов действий, анализ предмета действия, актуализация социальной практики, демонстрация образцов профессиональных способов решения практической задачи, анализ причин эффективности собственных профессиональных действий, актуализация опыта развития профессиональных способностей.

Доказано, что реализация данной модели наиболее успешна в формах групповой деятельности и результаты решения фиксируются в виде моделей объектов или в виде схем понимания.


Індекс рубрикатора НБУВ: С40 (4УКР) р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського