РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000415059<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Хоружий Г. 
Соціальна відповідальність вищої школи в контексті Болонського процесу / Г. Хоружий // Вища шк.. - 2010. - № 5/6. - С. 12-24. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розкрито актуальність та сутність соціальної відповідальності вищих навчальних закладів, яка базується на усвідомленні викликів глобалізованого світу, проблем економічного та соціального розвитку суспільства та розумінні своїх обов'язків перед суспільством. Розглянуто структуру соціальної відповідальності вищої школи, структуру Болонського процесу, яка характеризується співпрацею між урядами, академічною спільнотою, її представницькими організаціями й іншими стейкхолдерами. Показано роль європейських форумів у реалізації Болонського процесу, важливими етапами в якому є: Лісабонська конвенція про визнання кваліфікацій у вищій освіті в європейському регіоні, Сорбонська декларація, спрямована на гармонізацію національних систем освіти, Копенгагенська декларація про посилення європейської кооперації у професійній освіті, декларація II засідання Європейської асоціації університетів у Граці, в якій вказано на суспільну відповідальність урядів, університетів, студентів з позицій довгострокових перспектив розвитку освіти, декларація з'їзду асоціацій університетів у Глазго, де визначено основи діалогу між університетами й органами державної влади. Осмислено основні постулати формування європейського простору вищої освіти: розширення інституційної автономії, довіра з боку держави і суспільства, університетська автономія й академічна свобода.

Раскрыта актуальность и сущность социальной ответственности высших учебных заведений, которая базируется на осознании вызовов глобализованного мира, проблем экономического и социального развития общества и понимании своих обязанностей перед обществом. Рассмотрена структура социальной ответственности высшей школы, структура Болонского процесса, которая характеризуется сотрудничеством между правительствами, академическим сообществом, ее представительными организациями и другими стейкхолдерами. Показана роль европейских форумов в реализации Болонского процесса, важными этапами которого есть: Лиссабонская конвенция о признании квалификаций в высшем образовании в европейском регионе, Сорбонская декларация, направленная на гармонизацию национальных систем образования, Копенгагенская декларация об усилении европейской кооперации в профессиональном образовании, декларация заседания Европейской ассоциации университетов в Граце, в которой указано на общественную ответственность правительств, университетов, студентов с позиций долгосрочных перспектив развития образования, декларация съезда ассоциаций университетов в Глазго, где определены основы диалога между университетами и органами государственной власти. Осмыслены основные постулаты формирования европейского пространства высшего образования: расширение институциональной автономии, доверие со стороны государства и общества, университетская автономия и академическая свобода.

The author reveals the essence and actuality of social responsibility of higher educational establishments. The role of European forums in the realization of the Bologna process, the formation of European Higher Education Area, the creation of Europe of knowledge and modernization of educational and scientific-research activities of higher educational and scientific-research activities of higher educational establishments are being shown.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського