РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000415542<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Калініна Л. 
Критерії оцінки ефективності діяльності загальноосвітніх навчальних закладів / Л. Калініна // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 3. - С. 62-73. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто критерії оцінки ефективності діяльності загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ), математичний апарат і технологію статистичного опрацювання значень коефіцієнта ефективності діяльності. Обгрунтовано доцільність вироблення нових підходів до критеріїв такого оцінювання. Запропоновано науково-обгрунтовану факторно-критеріальну модель оцінки ефективності діяльності ЗНЗ, в якій критерії оцінювання структуровані за факторами, що репрезентовані критеріальними показниками (параметрами), згрупованими за спорідненими ознаками, на підставі яких здійснюється оцінка стану реалізації критеріїв. Зазначено, що ефективність діяльності ЗНЗ визначається за результатами функціонування підсистем закладу, ефективністю управлінської діяльності суб'єктів, ресурсним забезпеченням діяльності ЗНЗ, якістю освітньої діяльності в циклі "навчальний рік", ступенем досягнення поставлених перед закладом цілей і розв'язанням завдань. Проілюстровано спрощену процедуру визначення параметрів компонентів факторів ефективності діяльності ЗНЗ. Зосереджено увагу на розробленому механізмі переведення одержаних результатів якісних оцінок показників факторів в кількісні показники, що дозволяє їх статистично узагальнити.

Рассмотрены критерии оценки эффективности деятельности общеобразовательных учебных заведений (ОУЗ), математический аппарат и технология статистической обработки значений коэффициента эффективности деятельности ОУЗ. Обоснована целесообразность выработки новых подходов к критериям такой оценки. Предложена научно-обоснованная факторно-критериальная модель оценки эффективности деятельности ОУЗ, в которой критерии оценки структурированы по факторам, представленным критериальными показателями (параметрами), сгруппированными по родственным признакам, на основании которых осуществляется оценка состояния реализации критериев. Указано, что эффективность деятельности ОУЗ определяется по результатам функционирования подсистем заведения, эффективностью управленческой деятельности субъектов, ресурсным обеспечением деятельности ОУЗ, качеством образовательной деятельности в цикле "учебный год", степенью достижения поставленных перед учреждением целей и решением задач. Проиллюстрировано упрощенную процедуру определения параметров компонентов факторов эффективности деятельности ОУЗ. Сосредоточено внимание на разработанном механизме перевода полученных результатов качественных оценок показателей факторов в количественные показатели, что позволяет их статистически обобщить.

The article gives scientifically grounded factor-criteria model of estimation the efficiency of general educational establishmentsТ activity; the estimation criteria through represented factors and criteria indexes. Introduction of the model allows defining the efficiency of the establishmentТs activity by the results of functioning of its subsystems, administrative activity of the subjects, by resource providing of the establishmentТs activity and fulfilling the tasks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського