РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000415594<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Даниленко Л. 
Проблеми ситуативного лідерства в управлінській діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу / Л. Даниленко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 3. - С. 75-82. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито проблеми ситуативного лідерства в управлінській діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу (ЗНЗ). Проаналізовано інноваційні управлінські функції керівника ЗНЗ, зокрема, моніторингову, маркетингову, проектну та інвестиційну. Зосереджено увагу на такому методі навчання розвитку власного способу мислення керівника ЗНЗ, як "автобіографічна рефлексія", який грунтується на теорії "суб'єктивної концепції лідерства". Зазначено, що "суб'єктивну концепцію лідерства" керівника ЗНЗ розглядають через професійний самоаналіз власної управлінської діяльності й систему знань, власного досвіду й перспектив. Розглянуто один із підходів щодо виявлення рівня ефективності управління - ситуаційний підхід за Квіном. Охарактеризовано чотири типи шкільних лідерів: лідер школи як адміністратор; керівник як лідер з питань людських ресурсів; керівник школи як інструкційний лідер; керівник школи як підприємець. Здійснено порівняння лідерських ролей керівників ЗНЗ у різних типах шкіл (традиційній, громадсько-активній, індивідуально-орієнтованій, авторитарній). Виявлен, що найбільш перспективними є ті заклади освіти, де керівником реалізуються всі лідерські ролі.

Раскрыты проблемы ситуативного лидерства в управленческой деятельности руководителя общеобразовательного учебного заведения (ОУЗ). Проанализированы инновационные управленческие функции руководителя ОУЗ, в частности, мониторинговая, маркетинговая, проектная и инвестиционная. Сосредоточено внимание на таком методе обучения развития собственного способа мышления руководителя ОУЗ, как "автобиографическая рефлексия", в основу которого положена теория "субъективной концепции лидерства". Указано, что "субъективную концепцию лидерства" руководителя ОУЗ рассматривают через профессиональный самоанализ собственной управленческой деятельности и систему знаний, собственного опыта и перспектив. Рассмотрен один из подходов по выявлению уровня эффективности управления - ситуационный подход по Квину. Охарактеризованы четыре типа школьных лидеров: лидер школы как администратор, руководитель как лидер по вопросам человеческих ресурсов, руководитель школы как инструкционный лидер, руководитель школы как предприниматель. Осуществлено сравнение лидерских ролей руководителей ОУЗ в различных типах школ (традиционной, общественно активной, индивидуально-ориентированной, авторитарной). Выявлено, что наиболее перспективными являются те учебные заведения, где практически руководителем реализуются все лидерские роли.

The problems of situation leadership in the administrative activity of the leader of a general educational establishment are opened in the article. The innovative administrative functions of the leader of a GEE are described. It is indicated the importance to develop administrative abilities through the use of such method of teaching as "autobiographic reflection" on the qualification raising courses.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411 + Ю954.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського