РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000415760<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Онаць О. 
Теоретико-прикладна модель формування педагогічної культури керівника ЗНЗ / О. Онаць // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 57-65. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Запропоновано теоретико-прикладну модель формування педагогічної культури керівника ЗНЗ, яка презентована як система з логічно взаємопов’язаними та взаємозумовленими складовими: визначенням сутності педагогічної культури, метою розробки моделі, завданнями, теоретико-методологічними засадами, організаційно-прикладними заходами, критеріями, досвідом та очікуваними результатами. Окреслено провідні наукові підходи та принципи формування педагогічної культури, його закономірності, умови та чинники. Визначено такі провідні методи означеного процесу: "важкої мети", "вільного вибору", "випередження", самоаналізу, колективної творчості. Запропоновано оптимальний добір форм ефективного формування педагогічної культури керівника ЗНЗ, а саме: магістратура ВНЗ, Школа резерву, Асоціація керівників шкіл України, культурологічний менеджмент та самоменеджмент, блочна система науково-методичного забезпечення. Виокремлено рівні сформованості педагогічної культури: високий (індивідуально-творчий); достатній (професійно-творчий); середній - трансформаційно-масовий (професійно-репродуктивний). Зазначено, що модель формування педагогічної культури покликана сприяти професійному зростанню керівника ЗНЗ, розвитку його здібностей здійснювати управлінську діяльність на демократичних і гуманістичних засадах з метою реалізації освітньої політики держави, а також забезпечувати розвиток і самореалізацію кожної особистості, залучати до управління школою широкий загал педагогічної громадськості, батьків, учнів, громадські організації, представників різних структур.

Представлена теоретико-прикладная модель формирования педагогической культуры руководителя общеобразовательного учебного заведения (ОУЗ), которая представлена как система с логически взаимосвязанными и взаимообусловленными составляющими: определением сущности педагогической культуры, целью разработки модели, задачами, теоретико-методологическими основами, организационно-прикладными мерами, критериями, опытом и ожидаемыми результатами. Определены ведущие научные подходы и принципы формирования педагогической культуры, его закономерности, условия и факторы. Определены следующие ведущие методы обозначенного процесса: "тяжелой цели", "свободного выбора", "опережения", самоанализа, коллективного творчества. Предложен оптимальный подбор форм эффективного формирования педагогической культуры руководителя ОУЗ, а именно: магистратура ВУЗ, Школа резерва, Ассоциация руководителей школ Украины, культурологический менеджмент и самоменеджмент, блочная система научно-методического обеспечения. Выделены уровни сформированности педагогической культуры: высокий (индивидуально-творческий); достаточный (профессионально-творческий), средний - трансформационно-массовый (профессионально-репродуктивный). Указано, что модель формирования педагогической культуры призвана способствовать профессиональному росту руководителя ОУЗ, развитию его способностей осуществлять управленческую деятельность на демократических и гуманистических принципах с целью реализации образовательной политики государства, а также обеспечивать развитие и самореализацию каждой личности, привлекать к управлению школой широкие массы педагогической общественности, родителей, учащихся, общественные организации, представителей различных структур.

Shows the theoretical and applied model of pedagogical culture director general educational institution (GPC), which is represented as a system with logically interrelated and interdependent components: the definition of the essence of pedagogical culture, the purpose of the model problem, the theoretical and methodological framework, organizational measures applied, the criteria , experience and expectations. Identified leading research approaches and principles of pedagogical culture, its laws, conditions and factors. The following driving techniques refer to the process: the method of "hard targets", the method of "free choice", method "advance", the method of self-analysis, the method of collective creativity. The optimal selection of the forms of effective formation of pedagogical culture head GPC, namely: Master's Universities, School Reserve, Ukrainian Association of School Administrators, cultural management and self-management, modular system of scientific and methodological support. Marked levels of formed pedagogical culture: high (individual creative) enough (professional and creative), medium - Transformational-mass (vocational reproductive). Stated that the model of pedagogical culture designed to promote professional growth leader GPC, the development of his ability to carry out management activities on a democratic and humanistic principles to implement the education policy of the state, as well as to ensure the development and fulfillment of each person involved in the managementschool of the broad masses of the teaching community, parents, students, community organizations, representatives of the various agencies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського