Форнальчук О. С. Дослідження сформованості навичок самообслуговування у розумово відсталих дітей-сиріт / О. С. Форнальчук // Наша шк.. - 2009. - № 5. - С. 61-64. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.На підставі аналізу результатів проведеного констатувального експерименту вивчено рівні сформованості й особливості розвитку навичок самообслуговування (НС) у розумово відсталих вихованців дитячого будинку(РВВ ДБ) і можливостей їх урахування в корекційній роботі. Висвітлено три етапи експерименту (спостереження та бесіди; вивчення відповідності НС до "Програми виховання та навчання розумово відсталих дітей дошкільного віку", дослідження вміння дітей дотримуватися поетапності виконання дій самообслуговування), критерії оцінювання загальних результатів і рівнів сформованості НС. Виділено й охарактеризовано чотири рівні розвитку НС (високий, достатній, низький, вихідний). Встановлено, у більшості досліджуваних НС не відповідають вимогам "Програми виховання..." і знаходяться переважно на низькому та вихідному рівнях (високого рівня не було виявлено), що причинами такого стану є недостатнє урахування в педагогічному керівництві впливу на трудову діяльність розумово відсталих дітей-сиріт як порушень пізнавального, особистісного розвитку, так і суб'єктивних соціальних факторів; підтверджено припущення про необхідність у подальшому розробки спеціальної методики корекційно-виховної роботи. На основании анализа результатов проведенного констатирующего эксперимента изучены уровни сформированности и особенности развития навыков самообслуживания (НС) у умственно отсталых воспитанников детского дома (УОВ ДБ) и возможности их учета в коррекционной работе. Освещены три этапа эксперимента (наблюдения и беседы; изучение соответствия НС "Программе воспитания и обучения умственно отсталых детей дошкольного возраста", исследование умения детей соблюдать поэтапность выполнения действий самообслуживания), критерии оценивания общих результатов и уровней сформированности НС. Выделены и охарактеризованы четыре уровня развития НС (высокий, достаточный, низкий, выходной). Подытожено, что у большинства исследуемых навыки самообслуживания не отвечают требованиям "Программы воспитания ..." и находятся преимущественно на низком и выходном уровнях (высокого уровня не было обнаружено), что причинами такого положения является недостаточный учет в педагогическом руководстве влияния на трудовую деятельность умственно отсталых детей-сирот как нарушений познавательного, личностного развития, так и субъективных социальных факторов; подтверждено предположение о необходимости в дальнейшем разработки специальной методики коррекционно-воспитательной работы. The article deals results of research standards forms self-service activity of children-orphans under school age with intellectual defects. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|