РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000416003<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Форнальчук О. С. 
Дослідження сформованості навичок самообслуговування у розумово відсталих дітей-сиріт / О. С. Форнальчук // Наша шк.. - 2009. - № 5. - С. 61-64. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На підставі аналізу результатів проведеного констатувального експерименту вивчено рівні сформованості й особливості розвитку навичок самообслуговування (НС) у розумово відсталих вихованців дитячого будинку(РВВ ДБ) і можливостей їх урахування в корекційній роботі. Висвітлено три етапи експерименту (спостереження та бесіди; вивчення відповідності НС до "Програми виховання та навчання розумово відсталих дітей дошкільного віку", дослідження вміння дітей дотримуватися поетапності виконання дій самообслуговування), критерії оцінювання загальних результатів і рівнів сформованості НС. Виділено й охарактеризовано чотири рівні розвитку НС (високий, достатній, низький, вихідний). Встановлено, у більшості досліджуваних НС не відповідають вимогам "Програми виховання..." і знаходяться переважно на низькому та вихідному рівнях (високого рівня не було виявлено), що причинами такого стану є недостатнє урахування в педагогічному керівництві впливу на трудову діяльність розумово відсталих дітей-сиріт як порушень пізнавального, особистісного розвитку, так і суб'єктивних соціальних факторів; підтверджено припущення про необхідність у подальшому розробки спеціальної методики корекційно-виховної роботи.

На основании анализа результатов проведенного констатирующего эксперимента изучены уровни сформированности и особенности развития навыков самообслуживания (НС) у умственно отсталых воспитанников детского дома (УОВ ДБ) и возможности их учета в коррекционной работе. Освещены три этапа эксперимента (наблюдения и беседы; изучение соответствия НС "Программе воспитания и обучения умственно отсталых детей дошкольного возраста", исследование умения детей соблюдать поэтапность выполнения действий самообслуживания), критерии оценивания общих результатов и уровней сформированности НС. Выделены и охарактеризованы четыре уровня развития НС (высокий, достаточный, низкий, выходной). Подытожено, что у большинства исследуемых навыки самообслуживания не отвечают требованиям "Программы воспитания ..." и находятся преимущественно на низком и выходном уровнях (высокого уровня не было обнаружено), что причинами такого положения является недостаточный учет в педагогическом руководстве влияния на трудовую деятельность умственно отсталых детей-сирот как нарушений познавательного, личностного развития, так и субъективных социальных факторов; подтверждено предположение о необходимости в дальнейшем разработки специальной методики коррекционно-воспитательной работы.

The article deals results of research standards forms self-service activity of children-orphans under school age with intellectual defects.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського