Рабець К. В. Модернізація принципів дидактики, апробована досвідом підготовки та проведення ТЮМ / К. В. Рабець // Наша шк.. - 2009. - № 6. - С. 120-126. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Висвітлено концептуальні засади й аспекти десятирічного досвіду підготовки та проведення турнірів юного математика (ТЮМ) різного рівня в контексті вирішення проблеми існуючого протиріччя між індивідуальною творчою самореалізацією з одночасним виконанням соціального замовлення на освіту. Теоретичним підгрунтям специфічного процесу навчання математики визначено вчення про творчі якості особистості, так звана ТРИЗ-педагогіка, що включає в себе: зміну порядку розташування структурних елементів, зміну одного чи кількох її елементів, внесення елементів, об'єднання системи з іншою. Даний метод вибрано для аналізу принципів класичної дидактики, їх модернізації та під час складання завдань ТЮМ. Розглянуто принципи складання завдань для ТЮМ: варіативності та "дослідницького клубка", практичного спрямування та міжпредметних зв'язків, недопущення психологічного розчарування, позитивні та негативні сторони трьох варіантів підходів до обласного турніру. Освещены концептуальные основы и аспекты с более чем десятилетнего опыта подготовки и проведения турниров юного математика (ТЮМ) различного уровня в контексте решения проблемы существующего противоречия между индивидуальной творческой самореализацией с одновременным выполнением социального заказа на образование. За теоретическую основу специфического процесса обучения математике авторами взято учение о творческих качествах личности, так называемая ТРИЗ-педагогика, включающая в себя: изменение порядка расположения структурных элементов, изменение одного или нескольких ее элементов, внесение элементов, объединение системы с другой. Данный метод выбран для анализа принципов классической дидактики, их модернизации и при составлении заданий ТЮМ. Рассмотрены принципы составления заданий для ТЮМ: вариативности и "исследовательского клубка", практического направления и межпредметных связей, недопущение психологического разочарования, положительные и отрицательные стороны трех вариантов подходов к областному турниру. In the article some conceptual positions and aspects are expounded from more than ten year experience of preparation and lead-through mathematical tournaments from school to the All-Ukrainian level, which are convincing approbation of positions of author. Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-364
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|