Царенко М. О. Експериментальна перевірка моделі формування інформаційно-технологічної компетентності майбутнього вчителя фізики / М. О. Царенко, М. А. Паркіна // Наша шк.. - 2011. - № 3. - С. 38-41. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.У ході теоретично-експериментального дослідження уточнено сутність понять "компетентність", "професійна компетентність", "компетенція". Обгрунтовано, що інформаційно-технологічна компетенція є невід'ємною частиною загальної професійної підготовки майбутнього вчителя до педагогічної діяльності за умов інформатизації освіти. Визначено структурні компоненти зазначеної компетенції - інформаційний і технологічний; охарактеризовано їх складові: когнітивну, технічну, дидактико-методичну, комунікативну, мотиваційну, рефлексивну. Висвітлено та конкретизовано сутність кожної складової як сукупності відповідних знань, умінь, навичок. Експериментально перевірено модель формування інформаційно-технологічної компетенції майбутнього вчителя, яка передбачає мету, завдання, етапи (початковий, базовий і продуктивний), шляхи формування компетенції на кожному етапі, та доведено її ефективність за формування складових зазначеної компетенції. У графічному вигляді подано розподіл студентів за рівнями сформованості інформаційно-технологічної компетенції. Розроблено комплекс дидактичних і методичних матеріалів, що забезпечують реалізацію створеної моделі в навчальному процесі педагогічного університету. В ходе теоретико-экспериментального исследования уточнена суть понятий "компетентность", "профессиональная компетентность", "компетенция". Обосновано, что информационно-технологическая компетенция является неотъемлемой частью общей профессиональной подготовки будущего учителя к педагогической деятельности в условиях информатизации образования. Определены структурные компоненты этой компетенции - информационный и технологический; охарактеризованы их составляющие: когнитивная, техническая, дидактико-методическая, коммуникативная, мотивационная, рефлексивная. Освещена и конкретизирована сущность каждой составляющей как совокупность соответствующих знаний, умений, навыков. Экспериментально проверена модель формирования информационно-технологической компетенции будущего учителя, предусматривающая цели, задачи, этапы (начальный, базовый и продуктивный), пути формирования компетенции на каждом этапе и доказана ее эффективность при формировании составляющих указанной компетенции. В графическом виде представлено распределение студентов по уровням сформированности информационно-технологической компетенции. Разработан комплекс дидактических и методических материалов, обеспечивающих реализацию созданной модели в учебном процессе педагогического университета. In work the nature and structure of information and technological competence of future teachers, the criteria and level indexes; experimentally verified model of information-technology competence of future teachers, the complex teaching and learning materials to ensure its implementation in practice of the learning process Pedagogical University; further Development has gained competence approach to modern teacher training. The effectiveness of the developed model of information-technology competenceof future teachers confirmed the results of experiment. Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|