Трунова В. А. Про проведення в школах Одеської області експериментальної роботи з курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" / В. А. Трунова // Наша шк.. - 2011. - № 4. - С. 72-75. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Розглянуто проблему розвитку в учнів початкової школи графічних навичок і техніки письма. Висвітлено результати трьох етапів - (діагностично-концептуального (2007 р.), розвивально-формувального (2007 - 2010 рр.), узагальнювального (2010 р.) Всеукраїнського експерименту щодо формування каліграфічних навичок в учнів II - IV класів. Охарактеризовано два напрями означеної роботи, а саме: проведення каліграфічних хвилинок на кожному уроці рідної мови та проведення спеціальних занять протягом навчального року. За результатами аналізу експериментальної роботи виявлено, що нерозбірливий почерк виробляється внаслідок недогляду або недосвідченості вчителя, і найчастіше це починається з неправильного засвоєння написання літер (I клас), коли вчитель мав навчати дітей письма від повільного й великого за розмірами до середнього, і скоропису в II класі. Доведено, що каліграфія має безпосередній зв'язок з графікою, педагогікою, фізіологією, мовознавством і сучасною шкільною практикою, з відповідними правилами, що їх визначає кожна наука. Зазначено, що уроки каліграфії є доповненням до уроків з розвитку мовлення. Наведено результати моніторингових досліджень із запропонованого курсу "Каліграфія та розвиток мовлення" учнів школи № 1 м. Одеси. Констатовано, що складена програма зозначеного курсу, розроблені плани-конспекти уроків за цією програмою, за умови творчого підходу вчителя до роботи, сприяють розумінню навчального матеріалу, а не репродуктивному його відтворенню, розвивають уяву, мислення та мовлення учнів початкової школи, дозволяють самореалізуватися. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|