РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000416471<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Компанець Н. 
Готовність до навчання читання: індивідуальний підхід. Системи допоміжної альтернативної комунікації для дітей з аутизмом / Н. Компанець, Т. Куценко // Дефектологія. - 2011. - № 2. - С. 20-24. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Зазначено, що здатність до осмисленого читання передбачає певний загальний рівень психофізичного та духовного розвитку, тому процес навчання читання буде дуже утрудненим, якщо в дитини є недоліки розвитку уваги, пам'яті, мислення, уяви. Визначено умови готовності дитини до читання: достатній рівень словникового розвитку, активний розвиток мовлення, спонукання дитини до аналізу, порівняння, розвиток просторових уявлень та зорових процесів. Охарактеризовано особливості комунікативно-мовленнєвих проявів дітей з аутизмом: порушення у сфері соціальної взаємодії, вербальної та невербальної комунікації, обмежена, повторювальна, стереотипна поведінка, інтереси та активність. Подано огляд систем допоміжної альтернативної комунікації, які розроблені зарубіжними авторами: комунікативна система обміну картинками (Picture Exchange Communication System; жестова мова (American Sign Language), наведено їх переваги та недоліки. Висвітлено можливість і доцільність застосування систем допоміжної альтернативної комунікації у навчанні зазначеної групи дітей.

Отмечено, что способность к осмысленному чтению предполагает определенный общий уровень психофизического и духовного развития, поэтому процесс обучения чтению будет очень затруднён, если у ребенка есть пороки развития внимания, памяти, мышления, воображения. Определены условия готовности ребенка к чтению: достаточный уровень словарного развития; активное развитие речи, побуждение ребенка к анализу, сравнению, развитие пространственных представлений и зрительных процессов. Охарактеризованы особенности коммуникативно-речевых проявлений детей с аутизмом: нарушения в сфере социального взаимодействия, вербальной и невербальной коммуникации; ограниченное, повторяющееся, стереотипное поведение, интересы и активность. Представлен обзор систем вспомогательной альтернативной коммуникации, разработанных зарубежными авторами: коммуникативная система обмена картинками (Picture Exchange Communication System; жестовый язык (American Sign Language), приведены их сильные и слабые стороны. Освещены возможности и целесообразности применения систем вспомогательной альтернативной коммуникации в обучении указанной группы детей.

Noted that the capacity for meaningful reading requires a certain overall level of psycho-physical and spiritual development, so the process of learning to read will be very difficult if the child has a malformation of attention, memory, thinking and imagination. The conditions of the child's readiness for reading: vocabulary sufficient level of development, the active development of speech, prompting the child to the analysis, comparison, development of spatial representations, the development of viWe consider this little-researched issue in Ukraine as a violation of speech and communication of children with autistic spectrum disorders. We characterize the features of communication-verbal manifestations of autistic children: disturbances in social interaction; breach of verbal and nonverbal communication, restricted, repetitive, stereotyped behavior, interests and activities. An overview of alternative communication systems, satellite, developed by foreign authors: the communicative exchange system picture (Picture Exchange Communication System;; sign language (American Sign Language). We give them the strengths and weaknesses.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського