Компанець Н. Готовність до навчання читання: індивідуальний підхід. Системи допоміжної альтернативної комунікації для дітей з аутизмом / Н. Компанець, Т. Куценко // Дефектологія. - 2011. - № 2. - С. 20-24. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.Зазначено, що здатність до осмисленого читання передбачає певний загальний рівень психофізичного та духовного розвитку, тому процес навчання читання буде дуже утрудненим, якщо в дитини є недоліки розвитку уваги, пам'яті, мислення, уяви. Визначено умови готовності дитини до читання: достатній рівень словникового розвитку, активний розвиток мовлення, спонукання дитини до аналізу, порівняння, розвиток просторових уявлень та зорових процесів. Охарактеризовано особливості комунікативно-мовленнєвих проявів дітей з аутизмом: порушення у сфері соціальної взаємодії, вербальної та невербальної комунікації, обмежена, повторювальна, стереотипна поведінка, інтереси та активність. Подано огляд систем допоміжної альтернативної комунікації, які розроблені зарубіжними авторами: комунікативна система обміну картинками (Picture Exchange Communication System; жестова мова (American Sign Language), наведено їх переваги та недоліки. Висвітлено можливість і доцільність застосування систем допоміжної альтернативної комунікації у навчанні зазначеної групи дітей. Отмечено, что способность к осмысленному чтению предполагает определенный общий уровень психофизического и духовного развития, поэтому процесс обучения чтению будет очень затруднён, если у ребенка есть пороки развития внимания, памяти, мышления, воображения. Определены условия готовности ребенка к чтению: достаточный уровень словарного развития; активное развитие речи, побуждение ребенка к анализу, сравнению, развитие пространственных представлений и зрительных процессов. Охарактеризованы особенности коммуникативно-речевых проявлений детей с аутизмом: нарушения в сфере социального взаимодействия, вербальной и невербальной коммуникации; ограниченное, повторяющееся, стереотипное поведение, интересы и активность. Представлен обзор систем вспомогательной альтернативной коммуникации, разработанных зарубежными авторами: коммуникативная система обмена картинками (Picture Exchange Communication System; жестовый язык (American Sign Language), приведены их сильные и слабые стороны. Освещены возможности и целесообразности применения систем вспомогательной альтернативной коммуникации в обучении указанной группы детей. Noted that the capacity for meaningful reading requires a certain overall level of psycho-physical and spiritual development, so the process of learning to read will be very difficult if the child has a malformation of attention, memory, thinking and imagination. The conditions of the child's readiness for reading: vocabulary sufficient level of development, the active development of speech, prompting the child to the analysis, comparison, development of spatial representations, the development of viWe consider this little-researched issue in Ukraine as a violation of speech and communication of children with autistic spectrum disorders. We characterize the features of communication-verbal manifestations of autistic children: disturbances in social interaction; breach of verbal and nonverbal communication, restricted, repetitive, stereotyped behavior, interests and activities. An overview of alternative communication systems, satellite, developed by foreign authors: the communicative exchange system picture (Picture Exchange Communication System;; sign language (American Sign Language). We give them the strengths and weaknesses. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|