РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000416498<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Білозерська І. 
Реалізація компетентнісної парадигми у роботі з батьками дітей із порушеннями психофізичного розвитку / І. Білозерська // Дефектологія. - 2011. - № 3. - С. 14-17. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Подано методичні підходи щодо формування компетентності батьків, які виховують дитину з порушеннями психофізичного розвитку. Розглянуто поняття батьківської компетентності, підкреслено його інтегративну природу. Зазначено, що народження дитини з порушеннями призводить до змін психологічного стану батьків в ціннісно-емоційній сфері, переживання батьків часто перевищують рівень допустимих навантажень і виявляються у вегетативних й астенічних порушеннях. Обгрунтовано значущість і перспективність підвищення батьківської компетентності в спеціально створених педагогічних умовах, які базуються на кооперативно-консультаційних засадах й засновуються на визначенні: "від фіксації дисфункції до використання потенціалу". Визначено базові батьківські компетенції нової методологічної парадигми надання допомоги батькам, які виховують дітей з порушеннями психофізичного розвитку, зокрема: компетенція подолання, пізнавальна та спеціальна, соціальна та педагогічна компетенції. Окреслено теоретичні підходи за визначення складових батьківської компетентності. Визначено завдання, основні напрямки роботи та складові програми з формування батьківської компетентності.

Представлены методические подходы к формированию компетентности родителей, воспитывающих ребенка с нарушениями психофизического развития. Рассмотрено понятие родительской компетентности, подчеркнута его интегративная природа. Указано, что рождение ребенка с нарушениями приводит к изменениям психологического состояния родителей в ценностно-эмоциональной сфере, переживания родителей часто превышают уровень допустимых нагрузок и проявляются в вегетативных и астенических нарушениях. Обоснована значимость и перспективность повышения родительской компетентности в специально созданных педагогических условиях, которые базируются на кооперативно-консультационных началах и основываются на определении: "от фиксации дисфункции к использованию потенциала". Определены базовые родительские компетенции новой методологической парадигмы оказания помощи родителям, воспитывающим детей с нарушениями психофизического развития, в частности: компетенция преодоления, познавательная и специальная, социальная и педагогическая компетенции. Очерчены теоретические подходы при определении составляющих родительской компетентности. Определены задачи, основные направления работы и составляющие программы по формированию родительской компетентности.

Presents the methodological approaches to the formation of competence of parents raising a child with impaired mental and physical development. The concept of parental competence and emphasize its integrative nature. Indicated that the birth of a child with disabilities leads to changes in psychological well-being of parents in the value-emotional, emotions parents often exceed the level of allowable loads and occur in vegetative asthenic disorders. Substantiates the importance and promise of increasing parental competence in a specific pedagogical conditions, which are based on co-operative and consultative basis and are based on the definition of "fixation of dysfunction to the use of capacity." Baseline parental competence a new methodological paradigm to help parents raising children with mental and physical development, such as: competence to overcome, and the special cognitive competence, social competence, pedagogical competence. Outlines the theoretical approaches in determining the components of parental competence. Defined objectives and basic directions of work of this program are to establish parental competence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського