РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000416533<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ільяна В. М. 
Технології визначення особливостей рецептивної діяльності в контексті попередження дислексій у дітей із порушеннями мовленнєвого розвитку / В. М. Ільяна // Дефектологія. - 2012. - № 3. - С. 6-10. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено вихідні положення до проблеми пропедевтики порушень читання (дислексії) у дітей з мовленнєвими розладами. Розглянуто складові компоненти психолінгвістичної структури читання. Визначено напрями діагностики стану їх сформованості в дітей молодшого шкільного віку з мовленнєвими розладами. Виокремлено механізми дислексії у означених дітей. Висвітлено результати дослідження за звуковими показниками, зв'язок різних типів помилок із роботою мовнорухового, слухового та зорового аналізаторів. Встановлено, що в основі одного типу дислексичних помилок можуть бути різні механізми. Доведено, що лише враховуючи особливості дислексії у дітей з мовленнєвими розладами та за умови використання грунтовної методики діагностики тих функцій та операцій, що забезпечують процес опанування навичкою читання, стає можливою вибудовування ефективної методики запобігання дислексії у старших дошкільників із порушеннями мовленнєвого розвитку.

Представлены исходные положения к проблеме пропедевтики нарушений чтения (дислексии) у детей с речевыми расстройствами. Рассмотрены компоненты психолингвистической структуры чтения. Определены направления диагностики состояния их сформированности у детей младшего школьного возраста с речевыми расстройствами. Выделены механизмы дислексии в указанных детей. Отражены результаты исследования по звуковым показателям, связь различных типов ошибок с работой речедвигательного, слухового и зрительного анализаторов. Установлено, что в основе одного типа дислексичних ошибок могут быть разные механизмы. Доказано, что только учитывая особенности дислексии у детей с речевыми расстройствами и при использовании основательной методики диагностики функций и операций, обеспечивающих процесс овладения навыком чтения, становится возможным выстраивание эффективной методики предупреждения дислексии у старших дошкольников с нарушениями речевого развития.

The main points relating to the problem of dyslexia propaedeutics at children having speech-language disabilities are described in the article. The directions of diagnostics of the state of psycho-linguistic reading activity components forming and thereading disabilities, dyslexia, psycho-linguistic reading activity structure, mechanisms of dyslexia, children having speech-language disabilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.926

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського