Ільяна В. М. Технології визначення особливостей рецептивної діяльності в контексті попередження дислексій у дітей із порушеннями мовленнєвого розвитку / В. М. Ільяна // Дефектологія. - 2012. - № 3. - С. 6-10. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Наведено вихідні положення до проблеми пропедевтики порушень читання (дислексії) у дітей з мовленнєвими розладами. Розглянуто складові компоненти психолінгвістичної структури читання. Визначено напрями діагностики стану їх сформованості в дітей молодшого шкільного віку з мовленнєвими розладами. Виокремлено механізми дислексії у означених дітей. Висвітлено результати дослідження за звуковими показниками, зв'язок різних типів помилок із роботою мовнорухового, слухового та зорового аналізаторів. Встановлено, що в основі одного типу дислексичних помилок можуть бути різні механізми. Доведено, що лише враховуючи особливості дислексії у дітей з мовленнєвими розладами та за умови використання грунтовної методики діагностики тих функцій та операцій, що забезпечують процес опанування навичкою читання, стає можливою вибудовування ефективної методики запобігання дислексії у старших дошкільників із порушеннями мовленнєвого розвитку. Представлены исходные положения к проблеме пропедевтики нарушений чтения (дислексии) у детей с речевыми расстройствами. Рассмотрены компоненты психолингвистической структуры чтения. Определены направления диагностики состояния их сформированности у детей младшего школьного возраста с речевыми расстройствами. Выделены механизмы дислексии в указанных детей. Отражены результаты исследования по звуковым показателям, связь различных типов ошибок с работой речедвигательного, слухового и зрительного анализаторов. Установлено, что в основе одного типа дислексичних ошибок могут быть разные механизмы. Доказано, что только учитывая особенности дислексии у детей с речевыми расстройствами и при использовании основательной методики диагностики функций и операций, обеспечивающих процесс овладения навыком чтения, становится возможным выстраивание эффективной методики предупреждения дислексии у старших дошкольников с нарушениями речевого развития. The main points relating to the problem of dyslexia propaedeutics at children having speech-language disabilities are described in the article. The directions of diagnostics of the state of psycho-linguistic reading activity components forming and thereading disabilities, dyslexia, psycho-linguistic reading activity structure, mechanisms of dyslexia, children having speech-language disabilities. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.926
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|