РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000416535<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Жук В. В. 
Теоретико-методичні основи розробки програм розвитку дошкільників зі зниженим слухом / В. В. Жук // Дефектологія. - 2012. - № 3. - С. 17-21. - укp.

Наведено теоретичні положення, які стали базовими для розробки концепції розвитку сучасної дошкільної освіти дітей із порушеннями слуху. Зосереджено увагу на програмі "Стежки у світ", в якій знайшли відображення означені концептуальні засади. Виокремлено головну ознаку програми - вона структурована не за віком дитини, а за етапами дитячого розвитку (їх чотири), які кожна дитина може проходити у своєму власному темпі. Наголошено, що обов'язковою визначається лише послідовність проходження етапів, оскільки вона є логічно зумовленою і природною. Показано осучаснення системи спеціальної освіти через структурно-організаційні зміни закладів освіти, які надають освітні та корекційні послуги дошкільникам з порушеннями слуху. Розглянуто питання застосування методичних підходів в традиційній та сучасній системах освіти дошкільників з порушеннями слуху, співвідношення словесної та жестової мови у навчанні. Розкрито важливу обов'язкову складову дошкільної освіти дітей зі зниженим слухом - корекційно-розвивальну роботу. Зазначено, що означеною програмою передбачено такі її напрями, як мовленнєвий, пізнавальний, сенсорний, особистісний. Окреслено структурно-змістові особливості програми. Запропоновано шляхи для виконання поставлених завдань.

Представлены теоретические положения, которые стали базовыми для разработки концепции развития современного дошкольного образования детей с нарушениями слуха. Сосредоточено внимание на программе "Тропинки в мир", в которой нашли отражение данные концептуальные основы. Выделен главный признак программы - она структурирована не по возрасту, а по этапам детского развития (их четыре), которые каждый ребенок может проходить в своем собственном темпе. Отмечено, что обязательным есть только последовательность прохождения этапов, поскольку она является логически обусловленной и естественной. Показано осовременивание системы специального образования через структурно-организационные изменения учебных заведений, которые предоставляют образовательные и коррекционные услуги дошкольникам с нарушениями слуха. Рассмотрены вопросы применения методических подходов в традиционной и современной системах образования дошкольников с нарушениями слуха, соотношение словесной и жестовой речи в обучении. Раскрыта важная обязательная составляющая дошкольного образования детей с пониженным слухом - коррекционно-развивающая работа. Указано, что этой программой предусмотрены такие ее направления, как речевое, познавательное, сенсорное, личностное. Определены структурно-содержательные особенности программы. Предложены пути для выполнения поставленных задач.

In article the theoretical positions, which steels base for working out of the concept of development of modern preschool education of children with a hearing disorder are presented and "Paths in the world" have formed a basis for the program of development of children of preschool age of children hard of hearing


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського