Костенко Т. М. Соціально-психологічні умови забезпечення пізнавальної активності слабозорих дошкільників / Т. М. Костенко // Дефектологія. - 2012. - № 3. - С. 27-31. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Розглянуто одну із найактуальніших у спеціальній психології проблем - розвиток пізнавальної активності слабозорих дошкільників. Проаналізовано поняття "пізнавальна активність", за результатами якого виділено загальне твердження - джерелом пізнавальної активності слабозорих дітей є потреба в поглибленні наявних і здобутті нових знань, в осягненні духовної культури суспільства, в самовираженні та самореалізації. Наголошено, що потреба в спілкуванні з дорослими й однолітками визначає становлення особистості дитини та є однією із провідних для слабозорої дитини. Розкрито соціально-психологічні умови забезпечення пізнавальної активності слабозорих дошкільників, а саме: зовнішні - роль сім'ї та супроводу дорослого на ранніх стадіях життя дитини з порушенням зору, а також значення дошкільного навчального закладу (ДНЗ) як першої сходинки залучення до систематичного навчання; внутрішні - особливості дитини (порушення зору, загальний розвиток). Зосереджено увагу на особистості педагога в ситуації розвитку пізнавальної активності слабозорих дошкільників за умов ДНЗ. Рассмотрена одна из самых актуальных в специальной психологии проблема - развитие познавательной активности слабовидящих дошкольников. Проанализировано понятие "познавательная активность", по результатам которого выделено общее утверждение - источником познавательной активности слабовидящих детей есть потребность в углублении имеющихся и приобретении новых знаний, в постижении духовной культуры общества, в самовыражении и самореализации. Отмечено, что потребность в общении со взрослыми и сверстниками определяет становление личности ребенка и является одной из ведущих для слабовидящего ребенка. Раскрыты социально-психологические условия обеспечения познавательной активности слабовидящих дошкольников, а именно: внешние - роль семьи и сопровождения взрослого на ранних стадиях жизни ребенка с нарушением зрения, а также значение дошкольного учебного заведения (ДУЗ) как первой ступени привлечения к систематическому обучению; внутренние - особенности ребенка (нарушение зрения, общее развитие). Сосредоточено внимание на личности педагога в ситуации развития познавательной активности слабовидящих дошкольников в условиях ДУЗ. The article reveals the social and psychological conditions of cognitive activity visually impaired preschoolers: external (Family, CCA) and internal (especially a child with visual impairment). Reveals the question of stimulating cognitive activity. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.91 + Ч433.243
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|