Карамушка Л. М. Особливості розвитку психологічної готовності аспірантів технічних університетів до роботи в команді / Л. М. Карамушка, О. А. Філь, П. П. Блешмудт, І. Г. Васильєва // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2010. - № 3. - С. 74-83. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Обгрунтовано актуальність дослідження проблеми формування психологічної готовності до роботи в команді у аспірантів технічних університетів як системи мотивів, знань, умінь і навичок, необхідних для успішної командної роботи. Наведено завдання, систему методів і методики, які використовувалися на трьох основних етапах емпіричного дослідження. Детально проаналізовано рівні сформованості основних компонентів психологічної готовності аспірантів до роботи в команді: когнітивного (сукупність знань про особливості команди в діяльності організацій), мотиваційного (орієнтація на "персонал", "завдання" та на стиль діяльності "команда"; операційного (орієнтація на виконання основних функціонально-рольових позицій у команді). На основі результатів емпіричного дослідження зроблено висновок про недостатній рівень сформованості психологічної готовності до роботи в команді у аспірантів технічних університетів. Підкреслено доцільність та визначено форми їх спеціальної психологічної підготовки до групової професійної взаємодії. Обоснована актуальность исследования проблемы формирования психологической готовности к работе в команде у аспирантов технических университетов как системы мотивов, знаний, умений и навыков, необходимых для успешной командной работы. Приведены задачи, система методов и методики исследования, которые использовались на трех основных этапах эмпирического исследования. Детально проанализированы уровни сформированности основных компонентов психологической готовности аспирантов к работе в команде: когнитивного (совокупность знаний об особенностях команды в деятельности организаций), мотивационного (ориентация на "персонал", "на задание" и на стиль деятельности "команда", операционного (ориентация на выполнение основных функционально-ролевых позиций в команде). На основе результатов эмпирического исследования сделан вывод о недостаточном уровне сформированности психологической готовности к работе в команде у аспирантов технических университетов. Подчеркнута целесообразность и определены формы их специальной психологической подготовки к групповому профессиональному взаимодействию. The article presents the results of special empiric study which reveals the peculiarities of development of psychological readiness for team-work in post-graduate students of technical universities. The main components of psychological readiness are thoroughly analyzed: a) cognitive component (post-graduate students' joint knowledge of the role of team in organizational functioning); b) motivational component (post-graduate students' orientations for personnel, task and team-work); c) operational component (post-graduate students' orientation for fulfilling main functions and role positions in teams). The conclusion regarding the insufficient level of development of post-graduate students' psychological readiness for team-work and the necessity of their special training is made. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04 + Ж.р(4УКР)41
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|