РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417284<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Панфілов О. Ю. 
Сучасна освіта: світоглядні орієнтири / О. Ю. Панфілов // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2010. - № 2. - С. 19-24. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Осмислено аспекти проблеми світоглядних орієнтирів та світоглядних складників сучасної системи освіти в світлі нової освітянської парадигми, що повинна забезпечити створення можливостей для свідомого вибору їх особистістю. Розглянуто такі освітньо-виховні системи: насамперед, це система, заснована на трансцендентних цінностях і спрямована на наближення вихованця до абсолютної цінності, друга - заснована на соціоцентричних цінностях, третя - на антропоцентричних цінностях і спрямована на піднесення індивідуальності в структурі людських цінностей, четверта - заснована на національних цінностях, в центрі уваги якої є національна ідея. Охарактеризовано три типи освітніх систем, що мають різні підходи до формування цінностей освіти: традиційна, яка побудована на трьох постулатах: оволодіння знаннями, уміннями, навичками, засвоєння академічних знань, засвоєння цінностей моральності; раціоналістична, кредо якої: знання - це упорядкована сукупність об'єктивних фактів, розроблення технологій із застосуванням комп'ютерної техніки; гуманістична, сенсом освіти якої є особистісне самовираження людини, важливим аспектом якої є здійснення катарсису мислення. Акцентовано увагу на Болонських трансформаціях української освіти, їх комплексному характері, цілісності, системності в контексті актуалізації створення інших структур навчальних закладів.

Рассмотрены мировоззренческие составляющие современной формирующейся системы образования. Раскрыты особенности образовательных систем, имеющих разные подходы к формированию и выбору ценностей образования, определены их особенности в контексте личностного самовыражения, самоутверждения человека как возможности наиболее полно и адекватно отвечать природе человеческого "Я".

An attempt to consider the world view constituents of the modern formed system of education is undertaken in the article. The features of the educational systems, having the different going near forming and choice of values of education are exposed, their features are certain in the context of personality self-expression, self-affirmations of man, as possibility is most full and it is adequate to answer nature of human УIФ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського