Романовский А. Г. Психологические тенденции проявления настроя как готовности студентов к успешной учебе / А. Г. Романовский // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 1. - С. 9-15. - Библиогр.: 4 назв. - рус.Проанализированы тенденции становления и проявления настроя как готовности студентов к успешной учебе. Психологическое состояние настроя как готовности к успешной учебе студентов рассматривается как интеграция психофизиологической, интеллектуально-познавательной, мотивационной и волевой составляющих, направляющей их к продуктивному, профессиональному обучению в целом – к регулированию духовного поведения в соответствии с современными требованиями учебно-воспитательного процесса ВУЗ. Выделены проявления настроя как готовности по форме и по его содержанию. Обозначено, что успех формирования слагаемых настроя определяется их мировоззренческой духовностью и профессионально-творческой направленностью, личностной ответственностью, гражданской воспитанностью, требовательностью к себе. Подчеркнута роль студенческих референтных групп в укреплении настроя к учебе, имеющих значимые ценности и нормы совместного обучения и поведения, которые могут выступать для студента идеалом сплочения и подражания. Указаны направления психолого-педагогической работы, которые обеспечивают положительное функционирование настроя как готовности к действию. Констатировано, что понимание психологических тенденций проявления настроя как готовности студентов к успешной учебе научно-педагогическими работниками ВУЗ даст возможность более наглядно анализировать свои методические возможности в развитии и поддержке этого явления у студентов как всесторонне сформированных профессиональных специалистов. Проаналізовано тенденції становлення і вияву настрою як готовність студентів до успішного навчання. Психологічний стан настрою як готовності до успішного навчання студентів розглядається як інтеграція психофізіологічної, інтелектуально-пізнавальної, мотиваційної та вольової складових, що спрямовує їх до продуктивного, професійного навчання в цілому - до регулювання духовної поведінки відповідно до сучасних вимог навчально-виховного процесу ВНЗ. Виділено вияви настрою як готовності за формою та за його змістом. Наголошено, що успіх формування складових настрою визначається їх світоглядною духовністю і професійно-творчою спрямованістю, особистісною відповідальністю, громадянською вихованістю, вимогливістю до себе. Виокремлено роль студентських референтних груп у зміцненні настрою до навчання, які мають значимі цінності та норми спільного навчання і поведінки та можуть виступати для студента ідеалом згуртування й наслідування. Вказано напрями психолого-педагогічної роботи, які забезпечують позитивне функціонування настрою як готовності до дії. Констатовано, що розуміння психологічних тенденцій вияву настрою як готовності студентів до успішного навчання науково-педагогічними працівниками ВНЗ надасть можливість більш наочно аналізувати свої методичні можливості з розвитку та підтримки цього явища у студентів як гармонійно сформованих професійних фахівців. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.4 + Ю940.3-723
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|