РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417358<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Агапова М. О. 
Про проблему оптимізації навчального матеріалу / М. О. Агапова // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 1. - С. 34-39. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено науковий аналіз підходів до визначення оптимальної структури навчального матеріалу в контексті педагогічної підготовки інженера-педагога. Зазначено, що методологічною основою оптимізації є системний підхід, який вимагає розглядати усі компоненти навчального матеріалу в єдності закономірних взаємозв’язків та спиратися на загальну теорію керування складними динамічними системами. Наголошено, що вибір (випадковий, вольовий, критеріальний) рішення є ключовою процедурою процесу оптимізації. Зосереджено увагу на критеріальному виборі, головною передумовою якого є повний комплекс критеріїв. Розкрито різні підходи до визначення критеріїв оптимізації. Розглянуто такий важливий критерій як часова оцінка кожної одиниці навчального матеріалу. Зауважено, що під час встановлення критеріїв оптимальності та параметрів необхідно виходити з такого принципового положення: кожний із запропонованих критеріїв (параметрів) має бути експериментально апробований (методом експертного оцінювання), а потім, зважаючи на умови забезпечення оптимізації, з загальної кількості цих критеріїв необхідно відбирати та встановлювати найбільш доцільні. Констатовано, що існуючі наукові роботи з проблем оптимізації наближають до створення системи правил, які б полегшили знаходження оптимальної структури навчального матеріалу.

Осуществлен научный анализ подходов к определению оптимальной структуры учебного материала в контексте педагогической подготовки инженера-педагога. Отмечено, что методологической основой оптимизации является системный подход, который требует рассматривать все компоненты учебного материала в единстве закономерных взаимосвязей, опираться на общую теорию управления сложными динамическими системами. Отмечено, что выбор (случайный, волевой, критериальный) решения является ключевой процедурой процесса оптимизации. Сосредоточено внимание на критериальном выборе, главной предпосылкой которого является полный комплекс критериев. Раскрыты различные подходы к определению критериев оптимизации. Рассмотрен такой важный критерий как временная оценка каждой единицы учебного материала. Отмечено, что при установлении критериев оптимальности и параметров необходимо исходить из следующего принципиального положения: каждый из предложенных критериев (параметров) должен быть экспериментально апробирован (методом экспертной оценки), а затем, исходя из условий обеспечения оптимизации, из общего количества этих критериев должны отбираться и устанавливаться наиболее целесообразные. Констатировано, что существующие научные работы по проблемам оптимизации приближают к созданию системы правил, которые бы облегчили нахождение оптимальной структуры учебного материала.

There is a scientific analysis of approaches of determining the optimal structure of educational material during the pedagogical training of engineers and educators in this article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.211.3

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського