Галів М. Д. "Актуальність-неактуальність" вивчення творчості А. С. Макаренка / М. Д. Галів // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 4. - С. 40-51. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.Відзначено, що сучасна історико-педагогічна наука щодо А. С. Макаренка переважно сповнена стереотипами як позитивно панегіристичними, так і критичними. З огляду на це, під час вивчення ідеологічного пласта педагогічної творчості видатного педагога першорядної доцільності набуває герменевтичний підхід, тобто поглиблення у творчість і перебування в ній, завдяки чому можна визначити, де справжній, щирий А. С. Макаренко, а де віддає належне вимогам епохи. Розглянуто дві основні частини творчості педагога: ідеологічну, що висвітлює його виховний ідеал, його бачення людини такою, якою вона має бути, де є мета навчання, і прикладну, в якій педагог розглядає і обгрунтовує практично системні механізми досягнення навчальної мети, тобто весь педагогічний інструментарій. У першій є досить значне нашарування тодішньої політико-ідеологічної комуністичної риторики, у другій - ідеї та технології, які може використовувати корекційна педагогіка для виправлення недоліків характеру дітей, особливо підлітків з проявами девіантної поведінки, негативними акцентуаціями характеру, зокрема: самоврядування вихованців, особливо взаємопідпорядкованість командирів, залучення дітей до виробництва продукції, призначеної для продажу, специфічна система організації навчання і широка гурткова, секційна і клубна мережа, різновіковий загін. Отмечено, что современная историко-педагогическая наука относительно А. С. Макаренко преимущественно преисполнена стереотипами как положительно панегиристическими, так и критическими. Учитывая это, при изучении идеологического пласта педагогического творчества выдающегося педагога небывалую и первостепенную целесообразность приобретает герменевтический подход, то есть углубление в творчество и пребывание в ней, благодаря чему можно определить, где истинный, искренний А. С. Макаренко, а где отдает должное требованиям эпохи. Рассмотрены две основные части творчества педагога: идеологическую, которая представляет его воспитательный идеал, видение человека таким, каким он должен быть, где есть цель обучения, и прикладную, в которой педагог рассматривает и обосновывает практически системные механизмы достижения учебной цели, то есть весь педагогический инструментарий. В первой отмечено довольно значительное наслоение тогдашней политико-идеологической коммунистической риторики. Во второй - идеи и технологии, которые может использовать коррекционная педагогика для исправления недостатков характера детей, особенно подростков с проявлениями девиантного поведения, отрицательными акцентуациями характера, в частности: самоуправление воспитанников, особенно взаимоподчиненность командиров, привлечение детей к производству продукции, предназначенной для продажи, специфическая система организации обучения и широкая кружковая, секционная и клубная сеть, разновозрастной отряд. Noted that the modern historical-pedagogical science regarding Makarenko. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)7-213
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|