РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417940<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Галів М. Д. 
"Актуальність-неактуальність" вивчення творчості А. С. Макаренка / М. Д. Галів // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 4. - С. 40-51. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Відзначено, що сучасна історико-педагогічна наука щодо А. С. Макаренка переважно сповнена стереотипами як позитивно панегіристичними, так і критичними. З огляду на це, під час вивчення ідеологічного пласта педагогічної творчості видатного педагога першорядної доцільності набуває герменевтичний підхід, тобто поглиблення у творчість і перебування в ній, завдяки чому можна визначити, де справжній, щирий А. С. Макаренко, а де віддає належне вимогам епохи. Розглянуто дві основні частини творчості педагога: ідеологічну, що висвітлює його виховний ідеал, його бачення людини такою, якою вона має бути, де є мета навчання, і прикладну, в якій педагог розглядає і обгрунтовує практично системні механізми досягнення навчальної мети, тобто весь педагогічний інструментарій. У першій є досить значне нашарування тодішньої політико-ідеологічної комуністичної риторики, у другій - ідеї та технології, які може використовувати корекційна педагогіка для виправлення недоліків характеру дітей, особливо підлітків з проявами девіантної поведінки, негативними акцентуаціями характеру, зокрема: самоврядування вихованців, особливо взаємопідпорядкованість командирів, залучення дітей до виробництва продукції, призначеної для продажу, специфічна система організації навчання і широка гурткова, секційна і клубна мережа, різновіковий загін.

Отмечено, что современная историко-педагогическая наука относительно А. С. Макаренко преимущественно преисполнена стереотипами как положительно панегиристическими, так и критическими. Учитывая это, при изучении идеологического пласта педагогического творчества выдающегося педагога небывалую и первостепенную целесообразность приобретает герменевтический подход, то есть углубление в творчество и пребывание в ней, благодаря чему можно определить, где истинный, искренний А. С. Макаренко, а где отдает должное требованиям эпохи. Рассмотрены две основные части творчества педагога: идеологическую, которая представляет его воспитательный идеал, видение человека таким, каким он должен быть, где есть цель обучения, и прикладную, в которой педагог рассматривает и обосновывает практически системные механизмы достижения учебной цели, то есть весь педагогический инструментарий. В первой отмечено довольно значительное наслоение тогдашней политико-идеологической коммунистической риторики. Во второй - идеи и технологии, которые может использовать коррекционная педагогика для исправления недостатков характера детей, особенно подростков с проявлениями девиантного поведения, отрицательными акцентуациями характера, в частности: самоуправление воспитанников, особенно взаимоподчиненность командиров, привлечение детей к производству продукции, предназначенной для продажи, специфическая система организации обучения и широкая кружковая, секционная и клубная сеть, разновозрастной отряд.

Noted that the modern historical-pedagogical science regarding Makarenko.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)7-213

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського