РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417945<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кузь В. Г. 
В. О. Сухомлинський: лонгітюдне дослідження в Павлиші / В. Г. Кузь // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 1. - С. 5-13. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Відстежено етапи лонгітюдного (тобто тривалого і систематичного) дослідження В. О. Сухомлинським особливостей дітей, для яких опанування знань на рівні ровесників є непосильним, причин ослаблення пам'яті (ОП) у таких дітей з метою з'ясування можливостей покращення людського мозку. Виділено такі висновки лонгітюдних спостережень В. О. Сухомлинського: у спадок від покоління до покоління переходять інтелектуальність, емоційність, естетичність взаємин у сім'ї; інтелектуальне життя в дитячому віці тісно поєднується з моральним. Підсумовано, що до чинників, які поліпшують людський мозок, педагог зарахував: слово як галузь виховної роботи, виховання здатності відчувати душевний стан іншої людини, читання, творчу працю. Подальші напрями свого дослідження В. О. Сухомлинський бачив у створенні й упровадженні материнської педагогіки; підготовці та видання підручника з медичної педагогіки; на основі спеціальної програми уроків мислення написати спеціальну книгу про таємниці природи. Наголошено на виділенні В. О. Сухомлинським проблеми знаходження правильних критеріїв оцінювання розумової праці школярів.

Отслежены этапы лонгитюдного (длительного и систематического) исследования В. А. Сухомлинским особенностей детей, для которых овладение знаниями на уровне сверстников является непосильным, причин ослабления памяти (ОП) у таких детей с целью выяснения возможностей улучшения человеческого мозга. Выделены следующие выводы лонгитюдных наблюдений В. А. Сухомлинского: в наследство от поколения к поколению переходят интеллектуальность, эмоциональность, эстетичность взаимоотношений в семье; интеллектуальная жизнь в детском возрасте тесно сочетается с нравственной. Подытожено, что к факторам, которые улучшают человеческий мозг, педагог причислил: слово как отрасль воспитательной работы; воспитание способности чувствовать душевное состояние другого человека; чтение; творческий труд. Дальнейшие направления своего исследования В. А. Сухомлинский видел в создании и внедрении материнской педагогики; подготовке и издании учебника по медицинской педагогике, на основе своей специальной программы уроков мышления написать специальную книгу о тайнах природы. Подчеркнуто выделение В. А. Сухомлинским проблемы нахождения правильных критериев оценки умственного труда школьников.

The author considers V. Sukhomlynsky's longitude experimental research of bringing up children having memory and mental problems run at the Pavlysh Secondary School in the Kirovograd Oblast.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського