РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417981<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Петрунько О. В. 
Інтернет як технологія соціалізації дітей і молоді / О. В. Петрунько // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 1. - С. 85-95. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто роль Інтернету як чинника соціалізації молоді та виявлено ризики Інтернет-середовища (ІС). За результатами аналізу доведено, що ІС скоріше розважає молодіжну аудиторію, ніж спонукає до критичних роздумів над соціальною дійсністю, несе небезпеку статево-рольовій соціалізації підліткової Інтернет-аудиторії. Показано, що засвоєні в ІС соціальні уявлення, норми, цінності, які первинно мають віртуальне походження, юні користувачі переносять у справжнє життя. Наголошено, що деструктивний вплив ІС пов'язаний із надмірною агресивністю, віртуальним характером (руйнує зв'язок із соціальною дійсністю), з нецілісністю й розірваністю знань (що знецінює дисциплінарні знання), з популяризацією низьких морально-етичних стандартів (нав'язування споживацької психології, руйнація моральних основ суспільства), з ігноруванням вікових особливостей дорослої й дитячої аудиторій. Зазначено, що висновки дослідників впливу комп'ютерних ігор на зростання насильства досить суперечливі, що відтворення запозиченого в ІС насильства та асоціальності істотно зростає лише в "проблемних" та покинутих дорослими дітей.

Рассмотрена роль Интернета как фактора социализации молодежи и выявлены риски Интернет-среды (ИС). По результатам анализа доказано, что ИС скорее развлекает молодежную аудиторию, чем побуждает к критическим размышлениям над социальной действительностью, несет опасность ролевой социализации подростковой Интернет-аудитории. Показано, что усвоенные в ИС социальные представления, нормы, ценности, которые изначально имеют виртуальное происхождение, юные пользователи переносят в настоящую жизнь. Отмечено, что деструктивное влияние ИС на течение социализации связано с избыточной агрессивностью, виртуальным характером (разрушает связь с социальной действительностью), с нецелостностью и разорванностью знаний (что обесценивает дисциплинарные знания), с популяризацией низких морально-этических стандартов (навязывание потребительской психологии, разрушение нравственных основ общества), с игнорированием возрастных особенностей взрослой и детской аудиторий. Вместе с тем отмечено, что выводы исследователей влияния компьютерных игр на рост насилия достаточно противоречивы, что воспроизведение заимствованного в ИС насилия и асоциальности существенно возрастает только в "проблемных" и заброшенных взрослыми детей.

The Internet has been considered not only as an alternative institute to the new generations' socialization under the media society conditions but as a novel ICT of the influence upon the public opinion and children's and youthТs socialization too. The socialization potential of the Internet as well as the main risks of the socialization in the web-environment has been analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.49 + С5*5*333.91*676

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського