РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000418064<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Сухарніков Ю. В. 
Сутнісні розбіжності діяльнісного й компетентнісного підходів до стандартизації освіти в Україні / Ю. В. Сухарніков // Педагогіка і психологія. - 2009. - № 2. - С. 34-44. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто особливості модернізації професійної освіти в Україні на основі компетентнісного підходу. Визначено головну проблему, що полягає в тім, щоб у сучасній системі професійної освіти існує перекос в бік об'єктно-орієнтованого (дисциплінарного) навчання. Наголошено, що результат освіти за компетентнісного підходу залежить не тільки від запропонованого ззовні змісту (діяльнісний підхід), але й від здібності, придатності й готовності того, хто вчиться, реалізувати знання та вміння в ефективній діяльності. За компетентнісного підходу нарощується не просто обсяг знань, а сукупні смислові орієнтації, знання, вміння, навички та досвід діяльності в реальній дійсності, потрібні для здійснення особистісно та соціально значущої продуктивної діяльності випускника ВНЗ. Впровадження компетентнісного підходу потребуватиме серйозної перебудови майже всіх елементів системи освіти - від стандартів і змісту до оцінки рівня досягнення й вимог до випускників.

Рассмотрены особенности модернизации профессионального образования в Украине на основе компетентностного подхода. Главная проблема заключается в том, что в современной системе профессионального образования существует перекос в сторону объектно-ориентированного (дисциплинарного) обучения. Результат образования в рамках компетентностного подхода принципиально зависит не только от предложенного извне содержания (деятельностный подход), но и от способности, пригодности и готовности учащегося реализовать знания и умения при эффективной деятельности. При компетентностном подходе наращивается не просто объем знаний, а совокупные смысловые ориентации, знания, умения, навыки и опыт деятельности в реальной действительности, необходимых для осуществления личностно и социально-значимой продуктивной деятельности выпускника ВУЗ. Внедрение компетентностного подхода требует серьезной перестройки почти всех элементов системы образования - от стандартов и содержания до оценки уровня достижений и требований к выпускникам.

In the report essential features of modernization of vocational training of Ukraine on the basis of competence the approach are considered. The economy based on knowledge, orientation on the staff who much more surpass parameters of education and vocational training of the majority of graduates both high school and the higher school. The main problem consists that in modern system of vocational training there is a huge skew aside object-oriented (disciplinary) training. The learning outcomes within the limits of competence the approach essentially depends not only on the contents of education offered from the outside (the approach on the basis of activity), but also from ability, suitability and readiness of the graduate for realization of knowledgeand skills at effective activity. Within the limits of competence the approach representation not simply about л escalating of volume л knowledge, but about set of semantic orientations, knowledge, ability, skills and experience of activity of the graduate in relation to the certain circle of objects of the reality necessary for realization personally and socially-significant productive activity is dominating. Introduction the approach on the basis of competence will demand serious reorganization almostall elements of an education system Ч from standards and the contents, up to an estimation of a level of achievements and requirements to graduates.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського