РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000418089<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Дічек Н. П. 
Ціннісний вибір В. О. Сухомлинського: аксіологічна драма педагога / Н. П. Дічек // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 1. - С. 14-25. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито аксіологічний зміст педагогічного спадку видатного українського педагога В. О. Сухомлинського в контексті ціннісних пошуків другої половини ХХ ст., найхарактернішою ознакою якого був, на думку провідних філософів Європи, аксіологічний драматизм. Узагальнено ідеї В. О. Сухомлинського щодо необхідності змін у радянській системі освітньо-виховних цінностей та переходу до визнання пріоритету особистісно орієнтованої педагогіки. Визначено термінальні (людина-особистість) та інструментальні (інтегроване поняття людяності, духовність та творчість) цінності, котрі сповідував і пропагував педагог. На підставі аналізу спадщини В. О. Сухомлинського зазначено, що він розглядав категорію духовності в трьох вимірах: як родову характеристику людини, особистісну характеристику конкретного індивіда і як нормативний морально-етичний ідеал. Наголошено, що новаторський внесок В. О. Сухомлинського у вітчизняну педагогіку полягає в зламі практики слідування педагогічним авторитетам, в оновленні ціннісних напрямів розвитку молоді, в розробленні конкретних шляхів творчої самореалізації кожної особистості.

Раскрыт аксиологический смысл педагогического наследия выдающегося украинского педагога В. А. Сухомлинского в контексте ценностных поисков второй половины ХХ в., характерной чертой которого был, по мнению ведущих философов Европы, аксиологический драматизм. Обобщены идеи В. А. Сухомлинского о необходимости изменений в советской системе образовательно-воспитательных ценностей и перехода к признанию приоритета личностно ориентированной педагогики. Определены терминальные (человек-личность) и инструментальные (интегрированное понятие человечности, духовности и творчество) ценности, которые исповедовал и пропагандировал педагог. На основании анализа наследия В. А. Сухомлинского указано, что он рассматривал категорию духовности в трех измерениях: как родовую характеристику человека, личностную характеристику конкретного индивида и как нормативный морально-этический идеал. Отмечено, что новаторский вклад В. А. Сухомлинского в отечественную педагогику заключается в сломе практики следования педагогическим авторитетам, в обновлении ценностных направлений развития молодого поколения, в разработке конкретных путей творческой самореализации каждой личности.

The axiological content of the outstanding Ukrainian pedagogue V. O. Sukhomlynsky's pedagogical heritage in the context of the value search of the second half of the XXth century has been discovered. The author has generalized his ideas on the necessity of transformations in the Soviet system of the educational values in the tideway of recognition of the priority of the child-oriented pedagogy; defined the terminal (human being-personality) and instrumental (integrated notion of humanity, spirituality and creativity) values professed and advocated by the pedagogue.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч311.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського