РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000418336<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Паращенко Л. 
Акмеологія та діяльнісний підхід як філософсько-методологічні засади модернізації шкільної освіти / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2010. - 13, № 2/3. - С. 22-28. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено філософсько-методологічні засади шкільної акмеології, а саме: системно-миследіяльнісну методологію, засновником якої був Г. Щедровицький. Визначено варіативні моделі інноваційної школи. Окреслено сутнісні ознаки діяльнісного підходу до управління навчально-виховним процесом і принципи його запровадження для модернізації шкільної освіти. Узагальнено досвід акмепедагогіки, накопичений, зокрема в Українському гуманітарному ліцеї. Наведено опис інноваційних здобутків Київського ліцею бізнесу, зокрема створення "Загальної управлінської підготовки", спрямованої на набуття ліцеїстами ключових компетентностей; навчання мислити та діяти, використовуючи проектний підхід; надбання першого управлінського досвіду. Проаналізовано проектно-аналітичні сесії курсу "Загальна управлінська підготовка". Відзначено необхідність створення можливості для комунікації як простору розвитку рефлексії і розуміння, без яких неможливі ні управлінська підготовка та самовизначення особистості, ні акмеологічна "реалізація себе у повному обсязі своїх сил і здібностей". Наголошено, що перед вченими та дослідниками постає завдання розробити онтологічну картину та визначити об'єкт акмепедагогіки за сучасних умов.

Освещены философско-методологические основы школьной акмеологии, а именно: системно-миследеятельностную методологию, основателем которой был Г. Щедровицкий. Определены вариативные модели инновационной школы. Очерчены сущностные признаки деятельностного подхода к управлению учебно-воспитательным процессом и принципы его внедрения для модернизации школьного образования. Обобщен опыт акмепедагогики, накопленный, в частности в Украинском гуманитарном лицее. Приведено описание инновационных достижений Киевского лицея бизнеса, в частности создание "Общей управленческой подготовки", направленной на приобретение лицеистами ключевых компетентностей; обучения мыслить и действовать, используя проектный подход; приобретение первого управленческого опыта. Проанализированы проектно-аналитические сессии курса "Общая управленческая подготовка". Отмечена необходимость создания возможности для коммуникации как пространства развития рефлексии и понимания, без которых невозможны ни управленческая подготовка и самоопределение личности, ни акмеологическая "реализация себя в полном объеме своих сил и способностей". Отмечено, что перед учеными и исследователями стоит задача разработать онтологическую картину и определить объект акмепедагогики в современных условиях.

The article lights up philosophical-methodological principles of school akmeology, different models of school innovations. Essence descriptions of the action approach going near schooling process control and principles of its introduction are selectedfor modernization of school education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч424(4УКР)714.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського