РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000418407<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Паращенко Л. 
Проблеми трансформації системи державного управління загальною середньою освітою в Україні (методологічний аспект) / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2010. - 13, № 1. - С. 72-81. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Визначено методологічні засади модернізації існуючої моделі управління освітою, проаналізовано трактування дефініцій "управління", "керівництво", "організація" у контексті трансформаційних процесів. Прослідковано генезис становлення поняття "врядування", як досить нового для теорії управління соціальними системами, співвідношення понять "врядування" - "управління", показано їх взаємозв'язок і суттєву відмінність, розглянуто специфічні риси радянської моделі адміністративно-командного управління освітою. На основі аналізу наукової літератури зроблено висновок щодо незавершеності методологічного каркасу дослідження проблем управління системою загальної середньої освіти України. Акцентовано увагу на дослідженнях представників системомиследіяльнісної методології, що розглядає управлінську діяльність як цілісну систему процесів організації, керівництва й управління. Принциповою відмінністю системо-об'єктної схеми, яка є базовою для системи управління, що розвивається, від структурно-функціональної є: наявність об'єкту, який має саморух, і об'єкт, який виступає як управляюча система, обов'язковість мети, визначено сім основних вимог до управління розвитком системи освіти. Констатовано необхідність подальших досліджень проблеми впровадження демократичного врядування у системі загальної освіти та подолання залишків адміністративного керівництва.

Рассмотрен понятийно-категориальный аппарат образовательных реформ, осуществлен анализ понятий "система образования", "образовательная система", "управление", "правление", в контексте перехода к государственно-общественной модели управления общим средним образованием в Украине. Определены методологические принципы управления развитием школьного образования.

The article deals with the concept-category mechanism of educational reforms, the analysis of "educational system", "management", "governence" in the cotext of transformation of generaol secondary education state administration in Ukraine is carried out. Particulary, methodological principles of development of school education management are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) к + Х819(4УКР)132

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського