РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000418745<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бєлкіна-Ковальчук О. В. 
Технології формування критичного мислення молодших школярів / О. В. Бєлкіна-Ковальчук // Пед. пошук. - 2010. - № 3. - С. 3-7. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Актуалізовано необхідність формування критичного мислення (КМ) в учнів початкових класів. Результатами аналізу педагогічної практики, спостережень за діяльністю вчителів початкових класів аргументовано, що основи КМ досить часто не закладаються значна частина педагогів не готова до розв'язання цих завдань, серед багатьох учителів панує монологічна спрямованість навчально-виховного процесу. КМ визначено як незалежне, відносно самостійне, здатне до протистояння навіюванню думок, зразкам поведінки, вимогам інших, як таке, що виявляє власні помилки, адекватно ставиться до них, має пошукову спрямованість, прагнення до кращих варіантів вирішення навчальних завдань, вміє брати участь у діалоговій взаємодії. Розкрито зміст і завдання трьох стадій дляформування КМ (виклику, реалізації змісту, рефлексії), через які викладач повинен пройти разом із учнями. Зазначено, що, на відміну від традиційної педагогіки, технології розвитку КМ допомагають учням самостійно визначити напрями під час вивчення теми, вирішувати проблеми. Наведено кілька технологій формування КМ ("мозковий штурм", мікрофон, кластери, читання з позначками, віршування у формі "п'яти рядків" - сенкану).

Актуализирована необходимость формирования критического мышления (КМ) у учеников начальных классов. Результатами анализа педагогической практики, наблюдений за деятельностью учителей начальных классов аргументировано, что основы КМ довольно часто не закладываются, значительная часть педагогов не готова к выполнению этих заданий, среди многих учителей господствует монологическая направленность учебно-воспитательного процесса. Выделены характерные признаки КМ: независимость, относительная самостоятельность мыслей, способность противостоять внушению мыслей, образцам поведения, требованиям других, критическое отношение к себе, выявление собственных ошибок и адекватное отношение к ним, поисковая направленность, стремление к нахождению лучших вариантов решения учебных задач, умение участвовать в диалоговом взаимодействии. Раскрыто содержание и задание трех стадий для формирования КМ (вызова, реализации содержания, рефлексии), через которые преподаватель должен пройти вместе с учениками. Отмечено, что, в отличие от традиционной педагогики, технологии развития КМ помогают ученикам самостоятельно определять направления при изучении темы, решать проблемы. Представлено несколько технологий формирования КМ ("мозговой штурм", микрофон, кластеры, чтение с отметками, стихи в форме "пяти строк" - секаны).

In the article a special attention pays to characteristic features of primary school children's thinking. The author presents the interactive technologies of formation primary school children's critical thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.220 + Ю983.513.1-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського