РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000418973<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Гуз К. Ж. 
Підручник як складова дослідницького навчального середовища / К. Ж. Гуз // Постметодика. - 2010. - № 5. - С. 38-40. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано роль підручника як складової навчально-дослідницього середовища, обгрунтовано доцільність втілення в підручнику дослідницької функції, розкрито критерії показників і рівні її реалізації авторами підручника, вплив на навчальні досягнення учнів. Описано критерії моніторингу якості підручників для предметів I - XI класів, що проводиться за дорученням Міністерства освіти і науки України, в якому запропоновано систему показників із 45-ти індикаторів, об'єднаних за розділами. Запропоновано критеріальну структуру визначення ефективності підручника відповідно до його функцій - інформаційної (освітньої, навчальної), розвивальної, виховної, управлінської, дослідницької. Зроблено висновок, що дослідницька функція підручника має зайняти чільне місце серед інших функцій підручника. З'ясовано, що до критеріїв, показників, рівнів оцінювання ефективності підручника мають долучатися вимірники з визначення ролі підручника як складової навчально-дослідницького середовища.

Проанализирована роль учебника как составляющей учебно-исследовательской среды, обоснована целесообразность воплощения в учебнике исследовательской функции, раскрыты критерии показателей и уровни ее реализации авторами учебника, влияние на учебные достижения учащихся. Описаны критерии мониторинга качества учебников для предметов I - XI классов, который осуществляется по поручению Министерства образования и науки Украины, в котором предложена система показателей из 45-ти индикаторов, объединенных по разделам. Предложена критериальная структура определения эффективности учебника в соответствии с его функциями - информационной (образовательной, учебной), воспитательной, управленческой, исследовательской. Сделан вывод о том, что исследовательская функция учебника должна занять ведущее место среди других функций учебника. Выяснено, что наряду с критериями, показателями уровней оценки эффективности учебника должны включаться измерители по определению роли учебника как составляющей учебно-исследовательской среды.

Analyzed the role of the textbook as an educational researcher environment, the expediency of realization of the research function in the textbook, disclosed the criteria for performance, the level of its implementation of the authors of the textbook and the impact on academic achievement of students. Describes the criteria for monitoring the quality of textbooks for subjects I - XI forms, which is carried out on behalf of the Ministry of Education and Science, which proposed a system of indicators consisting of 45 indicators, grouped according to topics. It's proposed structure of a criterion determining the effectiveness of the textbook in accordance with its functions - information (educational, training), bottler, educational, management and research. It is concluded that the research function of the textbook should take a leading place among other functions tutorial. It was found that the criteria, indicators and levels of effectiveness evaluation should include measures of the textbook to define the role the textbook as an educational and research environment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.2 + Ч34(4УКР) к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського