Дмитренко В. В. Проблема самовдосконалення особистості в період античності / В. В. Дмитренко // Постметодика. - 2009. - № 7. - С. 37-40. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.Розглянуто розвиток ідей про самовдосконалення особистості в період античності, що дозволяє оцінити внесок стародавніх філософів у розвиток сучасної теорії. Прослідковано витоки проблеми самовдосконалення особистості в школі піфагорійців. Проаналізовано розробку проблеми самовдосконалення у працях Сократа, де на основі формули "Пізнай себе" він відкрив та оцінив особливий вид заняття - знання про незнання. Зосереджено увагу на поглядах Платона і Аристотеля, які значне місце відводять моральному вихованню, вченню про чесноти. Виокремлено трактування про самовдосконалення як самостійний розвиток людиною своїх невичерпних сил і прагнень в напрямку до ідеалу всебічно розвиненої особистості у Геракліта, Демокріта, Епікура, Лукреція. Визначено філософські позиції Сенеки, Епіктета та Марка Аврелія, особливості яких полягають у висновках про роль і значення морального самовдосконалення. Констатовано, що ідеї про самовдосконалення в античний період були взяті за основу та набули подальшого розвитку вітчизняними педагогами. Рассмотрено развитие идей по самосовершенствованию личности в период античности, позволяющее оценить вклад древних философов в развитие современной теории. Прослежены истоки проблемы самосовершенствования личности в школе пифагорейцев. Проанализирована разработка проблемы самосовершенствования в трудах Сократа, где на основе формулы "Познай себя" он открыл и оценил особый вид занятия - знание о незнании. Сосредоточено внимание на взглядах Платона и Аристотеля, которые значительное место отводят нравственному воспитанию, учению о добродетели. Выделено трактование самосовершенствования как самостоятельное развитие человеком своих неисчерпаемых сил и потенций в направлении к идеалу всесторонне развитой личности в Гераклита, Демокрита, Эпикура, Лукреция. Очерчены философские позиции Сенеки, Эпиктета и Марка Аврелия, особенности которых заключаются в выводах о роли и значении морального самоусовершенствования. Констатировано, что идеи о самосовершенствовании в античный период были взяты за основу и получили дальнейшее развитие отечественными педагогами. Deals with the development of ideas for self-identity in the period of antiquity, to assess the contribution of the ancient philosophers to the development of modern theory. Traces the roots of the problem self-identity in the school of Pythagoreans. We analyzed the development problems of self-perfection in the writings of Socrates, which, based on the formula of "Know thyself," he discovered and appreciated the special kind of training - knowledge of ignorance. Concentrated on the views of Plato and Aristotle, who is paid a significant moral education, the doctrine of virtue. Commit interpretation of self as an independent development rights of its inexhaustible strength and potentiality in the direction towards the ideal of a fully developed personality in Heraclitus, Democritus, Epicurus, Lucretius. Philosophical positions are outlined Seneca, Epictetus and Marcus Aurelius, features which are the conclusions about the role and importance of moral self-improvement. It was found that the idea of self-perfection in the ancient period were taken as a basis and further developed by domestic teachers. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)32 + Ю771.23
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|