РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000418984<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Дмитренко В. В. 
Проблема самовдосконалення особистості в період античності / В. В. Дмитренко // Постметодика. - 2009. - № 7. - С. 37-40. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто розвиток ідей про самовдосконалення особистості в період античності, що дозволяє оцінити внесок стародавніх філософів у розвиток сучасної теорії. Прослідковано витоки проблеми самовдосконалення особистості в школі піфагорійців. Проаналізовано розробку проблеми самовдосконалення у працях Сократа, де на основі формули "Пізнай себе" він відкрив та оцінив особливий вид заняття - знання про незнання. Зосереджено увагу на поглядах Платона і Аристотеля, які значне місце відводять моральному вихованню, вченню про чесноти. Виокремлено трактування про самовдосконалення як самостійний розвиток людиною своїх невичерпних сил і прагнень в напрямку до ідеалу всебічно розвиненої особистості у Геракліта, Демокріта, Епікура, Лукреція. Визначено філософські позиції Сенеки, Епіктета та Марка Аврелія, особливості яких полягають у висновках про роль і значення морального самовдосконалення. Констатовано, що ідеї про самовдосконалення в античний період були взяті за основу та набули подальшого розвитку вітчизняними педагогами.

Рассмотрено развитие идей по самосовершенствованию личности в период античности, позволяющее оценить вклад древних философов в развитие современной теории. Прослежены истоки проблемы самосовершенствования личности в школе пифагорейцев. Проанализирована разработка проблемы самосовершенствования в трудах Сократа, где на основе формулы "Познай себя" он открыл и оценил особый вид занятия - знание о незнании. Сосредоточено внимание на взглядах Платона и Аристотеля, которые значительное место отводят нравственному воспитанию, учению о добродетели. Выделено трактование самосовершенствования как самостоятельное развитие человеком своих неисчерпаемых сил и потенций в направлении к идеалу всесторонне развитой личности в Гераклита, Демокрита, Эпикура, Лукреция. Очерчены философские позиции Сенеки, Эпиктета и Марка Аврелия, особенности которых заключаются в выводах о роли и значении морального самоусовершенствования. Констатировано, что идеи о самосовершенствовании в античный период были взяты за основу и получили дальнейшее развитие отечественными педагогами.

Deals with the development of ideas for self-identity in the period of antiquity, to assess the contribution of the ancient philosophers to the development of modern theory. Traces the roots of the problem self-identity in the school of Pythagoreans. We analyzed the development problems of self-perfection in the writings of Socrates, which, based on the formula of "Know thyself," he discovered and appreciated the special kind of training - knowledge of ignorance. Concentrated on the views of Plato and Aristotle, who is paid a significant moral education, the doctrine of virtue. Commit interpretation of self as an independent development rights of its inexhaustible strength and potentiality in the direction towards the ideal of a fully developed personality in Heraclitus, Democritus, Epicurus, Lucretius. Philosophical positions are outlined Seneca, Epictetus and Marcus Aurelius, features which are the conclusions about the role and importance of moral self-improvement. It was found that the idea of self-perfection in the ancient period were taken as a basis and further developed by domestic teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)32 + Ю771.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського