Гірний О. І. Ефективність системи освіти. Принцип когерентності / О. І. Гірний // Постметодика. - 2011. - № 2. - С. 2-8. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Порушено проблему ефективності системи освіти з точки зору ступеня "когерентності" (узгодженості) її змісту із змістом позаформальної (неформальної та інформальної) освіти, яка досі залишається практично не дослідженою. Цю проблему розглянуто у контексті концепції "реально-ідеального простору освітнього спілкування", сформульованої російським філософом Ф. Михайловим, а також усвідомленого в 1960-х рр. феномена "прихованої програми". У якості методологічного підходу дані концепції в зарубіжній (російській і польській) науці розвиваються у відношенні до освітнього середовища школи, не виходячи за межі системи формальної освіти. Ширше застосування цих концепцій - до освітнього простору країни загалом, що охоплює систему формальної та позаформальної (інформальної та неформальної) освіти - дозволяє показати низку причин втрати системою освіти в Україні своєї ефективності у період суспільно-політичної трансформації. Обговорена проблема эффективности системы образования с точки зрения степени "когерентности" (согласованности) его содержания с содержанием неформального и информального образования, которая до сих пор остается практически не исследованной. Эта проблема рассмотрена в контексте концепции "реально-идеального пространства образовательного общения", сформулированной русским философом Ф. Михайловым, а также осознанного в 1960-х гг. феномена "скрытой программы". В качестве методологического подхода эти концепции в зарубежной (российской и польской) науке развиваются в отношении образовательной среды школы, не выходя за пределы системы формального образования. Широкое применение этих концепций - до образовательного пространства страны вцелом, охватывающее систему формального, информального и неформального образования - позволяет показать ряд причин потери системой образования в Украине своей эффективности в период общественно-политической трансформации. Negotiated the problem of effectiveness of the education system in terms of the degree of "coherence" (consistency) of its contents with the contents of non-formal and informal education, which remains virtually unexplored. This issue is discussed in the context of the concept of real-ideal space of educational communication, stated Russian philosopher Felix Mikhailov, and conscious in the 60s of last century, the phenomenon of "hidden agenda". As a methodological approach, these concepts in a foreign (Russian and Polish) science developed in the educational environment of the school, not going outside the formal education system. Broad application of these concepts - to the educational environment in the country as a whole, covering the formal, informal and non-formal education - can show a number of reasons for the loss of the education system in Ukraine, its effectiveness during the socio-political transformation. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в06 + Ч34(4УКР)7
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|