РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000419053<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Калініченко І. О. 
Понятійна термінологія інклюзивної освіти в Україні / І. О. Калініченко // Постметодика. - 2011. - № 1. - С. 12-17. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито суть понять "діти з особливими освітніми потребами", "інтеграція" в контексті розмежування підходів до навчання дітей з особливими освітніми потребами, основними з яких є: мейнстримінг, інтеграція та інклюзія. Виокремлено основні типи інтеграції: соціальна, функціональна (часткова, абсолютна), спонтанна. Зроблено компаративну характеристику категорій "інклюзія" та "інтеграція". Запропоновано авторську інтерпретацію термінологічного поля інклюзії, а саме, що забезпечення інклюзивності - це процес, спрямований на задоволення найрізноманітніших потреб дітей шляхом розширення їх участі в навчанні, культурній діяльності й житті громади, зменшення масштабів і усунення проблеми виключення тих чи інших груп з освіти та в середині освіти. Розглянуто проблемні питання впровадження інклюзивної освіти в Україні, основні положення якої висвітлено в Концепції розвитку інклюзивної освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та в інших нормативно-правових актах.

Раскрыта суть понятий "дети с особыми образовательными потребностями", "интеграция" в контексте разграничения подходов к обучению детей с особыми образовательными потребностями, основными из которых являются: мейнстриминг, интеграция и инклюзия. Сделана компаративная характеристика категорий "инклюзия" и "интеграция". Выделены основные типы интеграции: социальная, функциональная (частичная, абсолютная), спонтанная. Предложена авторская интерпретация терминологического поля инклюзии, а именно, что обеспечение инклюзивности - это процесс, направленный на удовлетворение самых разнообразных потребностей детей путем расширения их участия в обучении, культурной деятельности и жизни общества, уменьшения масштабов и устранения проблемы исключения тех или иных групп из образования и в середине образования. Рассмотрены проблемные вопросы внедрения инклюзивного образования в Украине, основные положения которого отражены в Концепции развития инклюзивного образования, утвержденной приказом Министерства образования и науки Украины и в других нормативно-правовых актах.

The article reveals the essence of the concept of "Children with special educational needs", "integration", "inclusion", discusses issues of implementation of inclusive education in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського