Калініченко І. О. Понятійна термінологія інклюзивної освіти в Україні / І. О. Калініченко // Постметодика. - 2011. - № 1. - С. 12-17. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Розкрито суть понять "діти з особливими освітніми потребами", "інтеграція" в контексті розмежування підходів до навчання дітей з особливими освітніми потребами, основними з яких є: мейнстримінг, інтеграція та інклюзія. Виокремлено основні типи інтеграції: соціальна, функціональна (часткова, абсолютна), спонтанна. Зроблено компаративну характеристику категорій "інклюзія" та "інтеграція". Запропоновано авторську інтерпретацію термінологічного поля інклюзії, а саме, що забезпечення інклюзивності - це процес, спрямований на задоволення найрізноманітніших потреб дітей шляхом розширення їх участі в навчанні, культурній діяльності й житті громади, зменшення масштабів і усунення проблеми виключення тих чи інших груп з освіти та в середині освіти. Розглянуто проблемні питання впровадження інклюзивної освіти в Україні, основні положення якої висвітлено в Концепції розвитку інклюзивної освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та в інших нормативно-правових актах. Раскрыта суть понятий "дети с особыми образовательными потребностями", "интеграция" в контексте разграничения подходов к обучению детей с особыми образовательными потребностями, основными из которых являются: мейнстриминг, интеграция и инклюзия. Сделана компаративная характеристика категорий "инклюзия" и "интеграция". Выделены основные типы интеграции: социальная, функциональная (частичная, абсолютная), спонтанная. Предложена авторская интерпретация терминологического поля инклюзии, а именно, что обеспечение инклюзивности - это процесс, направленный на удовлетворение самых разнообразных потребностей детей путем расширения их участия в обучении, культурной деятельности и жизни общества, уменьшения масштабов и устранения проблемы исключения тех или иных групп из образования и в середине образования. Рассмотрены проблемные вопросы внедрения инклюзивного образования в Украине, основные положения которого отражены в Концепции развития инклюзивного образования, утвержденной приказом Министерства образования и науки Украины и в других нормативно-правовых актах. The article reveals the essence of the concept of "Children with special educational needs", "integration", "inclusion", discusses issues of implementation of inclusive education in Ukraine. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|