РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних



Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000419362<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Даюк Ж. 
Антропоцентристська парадигма культурно-просвітницької діяльності Кременецького ліцею першої третини ХІХ століття / Ж. Даюк // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 5-9. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено стратегічні орієнтири просвітницької діяльності одного з найвизначніших навчальних закладів Поділля та Волині у першій третині ХІХ ст. - Кременецького ліцею - та з'ясовано адекватність обраної тактики й її реалізації, відстежено причинно-наслідкову зумовленість результатів культурно-просвітницької діяльності (КПД) Ліцею. Зазначено, що за очевидних здобутків у його КПД наявним є негативний вплив антропоцентриської освітньої парадигми, впровадженої циркулярами Віленської окружної едукаційної комісії, на душі ліцеїстів і викладачів, які втратили через це здатність "розчиняти" унікальність свого "я" у любові до ближнього, а разом із цим втратили істинний смисл своєї професійної та культурної самореалізації. Підсумовано, що навіть за умов потужної матеріальної бази та міжкультурних зв'язків обрана за цих умов тактика КПД ліцею не дала очікуваних результатів, що благодатні сходи антропологічно зорієнтованого культурного життя Кременця були "заглушені" антропоцентристською педагогічною моделлюі проблема, що виникла, переросла у справжню культурно-просвітницьку кризу. Запропоновано для подальшого дослідження поетапне відстеження наступного розвитку справи духовного просвітництва у краї та його конфесійну зумовленість.

Исследованы стратегические ориентиры просветительской деятельности одного из крупнейших учебных заведений Подолья и Волыни в первой трети XIX в. - Кременецкого лицея - и выяснена адекватность выбранной тактики и ее реализации, отслежена причинно-следственная обусловленность результатов культурно-просветительской деятельности (КПД) Лицея. Указано, что при очевидных достижениях в его КПД имеет место негативное влияние антропоцентристской образовательной парадигмы, внедренной циркулярами Виленской окружной эдукационной комиссии, на души лицеистов и преподавателей, которые в результате потеряли способность "растворять" уникальность своего "я" в любви к ближнему, а вместе с этим утратили истинный смысл своей профессиональной и культурной самореализации. Подытожено, что даже при мощной материальной базе и межкультурных связях выбранная в этих условиях тактика КПД лицея не дала ожидаемых результатов, благодатные всходы антропологически ориентированной культурной жизни Кременца были "заглушены" аетропоцентристской педагогической моделью, и возникшая проблема переросла в настоящий культурно-просветительский кризис. Для дальнейшего исследования предложено поэтапное отслеживание дальнейшего развития дела духовного просвещения в крае и его конфессиональная обусловленность.

The activity of Kremenetsky Lyceum of south-west region was noticeable event of that time for raising of cultural level within vast masses. He played the great role in the forming of education in the further creation for its development in the land.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)51

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського