РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000419398<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Лохвицька Л. 
Гендерна соціалізація як складова формування особистості в період дошкільного дитинства / Л. Лохвицька, Л. Яценко // Нова пед. думка. - 2010. - № 3. - С. 49-53. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто особливості гендерної соціалізації (ГС) дітей дошкільного віку. Поняття "гендер" визначено як соціально сформовані психічні риси, ознаки, властивості суспільної поведінки суб'єкта, детерміновані його статтю. Указано на те, що сьогодні активізація гендерного виховання висувається на перший план. Заперечується поширена думка, що гендерна приналежність дається індивіду суто біологічно, і стверджується, що усвідомлення належності до певної статі є результатом ГС і розвитку особистості, що усвідомлення свого статевого "Я" вперше проявляється в дошкільному віці, що процес асиміляції статевої ролі характеризується інтенсивним засвоєнням стереотипів поведінки. Окреслено психологічні статеві відмінності, помітні вже з раннього віку (у сприйнятті простору і часу, у спрямованості інтересів, у поведінці). Підсумовано, що здійснюючи ГС, необхідно надавати дітям допомогу в усвідомленні та прийнятті своєї статевої приналежності.

Рассмотрены особенности гендерной социализации (ГС) детей дошкольного возраста. Понятие "гендер" определено как социально сформированные психические черты, признаки, свойства общественного поведения субъекта, детерминированные его полом. Указано на то, что сегодня гендерное воспитание выдвигается на первый план. Отрицается распространенное мнение, что гендерная принадлежность дается индивиду чисто биологически, и утверждается, что осознание принадлежности к определенному полу является результатом ГС и развития личности, что осознание своего полового "Я" впервые проявляется в дошкольном возрасте, что процесс ГС характеризуется интенсивным освоением стереотипов поведения. Очерчены психологические половые различия, заметные уже с раннего возраста (в восприятии пространства и времени, в направленности интересов в поведении). Подытожено, что осуществляя ГС, необходимо предоставлять детям помощь в осознании и принятии своей половой принадлежности.

Peculiarities of gender socialization of the preschool age children are considered in this article. The answers to the specificity understanding of models sexual-role behavior in the preschool children are determined. Characteristic (peculiar) features of process of the gender identification of preschool age childhood are determined. The main tasks of realization of the gender socialization to the in the preschool age children are emphasized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського