Ніколенко Л. Індивідуально особистісний підхід до підвищення кваліфікації педагогів - умова розвитку професіоналізму / Л. Ніколенко // Нова пед. думка. - 2010. - № 2. - С. 77-80. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Висвітлено індивідуально-особистісний підхід (ІОП) до підвищення кваліфікації педагогів у системі післядипломної освіти, визначено мету, завдання, зміст, принципи, функції методів ІОП. Охарактеризовано світоглядну складову ІОП (тобто ноосферний світогляд, головне завдання якого полягає у формуванні "ноосфери") та праксеологічну (яка забезпечує професіоналізм для життєвого самовизначення, зокрема, йдеться не про наявність у педагога певних знань, а про його підготовленість до людського буття). Наголошено, що, коли в традиційному підході йдеться найчастіше про розвиток інтелекту, то в ІОП увага акцентується на розвитку ціннісно-смислової сфери педагогів, у якій виявляється їх ставлення до дійсності. Указано, що вимогами до технології роботи з педагогами в системі ІОП слід вважати можливість опанування методами самостійного пошуку знань та наближення навчання до професійної практики. Освещен индивидуально-личностный подход (ИЛП) в повышении квалификации педагогов в системе последипломного образования, определены цели, задачи, содержание, принципы, функции, методы ИЛП. Охарактеризованы мировоззренческая составляющая ИЛП (т.е. ноосферное мировоззрение, главная задача которого заключается в формировании "ноосферы") и праксеологическая (которая обеспечивает профессионализм для жизненного самоопределения, в частности, речь идет не о наличии у педагога определенных знаний, а о его подготовленности к человеческому бытию). Отмечено, что, когда в традиционном подходе говорится чаще о развитии интеллекта, то в ИЛП внимание акцентируется на развитии ценностно-смысловой сферы педагогов, в которой проявляется их отношение к действительности. Указано, что требованиями к технологии работы с педагогами в системе ИЛП следует считать возможность овладения методами самостоятельного поиска знаний и приближение обучения к профессиональной практике. In the article attention is accented on concepts "personality", "individuality", "individually personality description". Essence opens up age-old, differentiated, individual, personality approaches. A purpose, task, maintenance, principles, is determined, functions of methods individually personality going near in-plant training teachers. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|