Кузнецов Г. Науково-методичні та соціально-педагогічні аспекти безперервної освіти в контексті Болонського процесу / Г. Кузнецов, Т. Калюжна // Вища освіта України. - 2006. - № 1. - С. 75-79. - укp.Досліджено особливості основних етапів становлення концепції безперервної освіти. Зазначено, що проблему безперервної освіти неможливо розглядати без спеціальної розробки її методологічних, психолого-педагогічних, організаційно-управлінських і економіко-правових аспектів. Розглянуто трактування принципу безперервної освіти, запропоновано авторське розуміння єдиної системи безперервної освіти, підкреслено інтегративний характер цього визначення. Особливу увагу приділено різним аспектам гуманітаризації безперервної освіти: трансформації змісту і процесу навчання; спрямованості; розвитку інтелектуальних можливостей і здібностей; змінам акцентів, зокрема у її основному змісті, в розумінні освіти загалом; зміні її якісних характеристик. Наголошено, що така освіта перетворює людину з об'єкта освітньої діяльності в її активний суб'єкт. Здійснено порівняння моделей традиційної та безперервної освіти за метою, змістом, методами і формами, результатом, інституційним виміром. Подано висновок про можливість використання традиційних напрацювань сучасної теорії управління технічними і технологічними системами та процесами в розв'язанні проблеми побудови системи управління в освітній діяльності. Розкрито принципи вертикальної і горизонтальної інтеграції системи освіти. Виділено фактори, на які повинна зважати цілісна система управління освітньою діяльностю, сформульовано її призначення для дорослої людини. Зосереджено увагу на позитивах та потенціалі нових інформаційних технологій: інформаційних "стаціонарних" і "мережевих технологіях". Визначено теоретико-методологічну основу підвищення ефективності і якості навчального процесу в системі безперервної освіти в технічному університеті, головне завдання викладача в сучасних умовах; переваги, які одержують традиційні форми навчання за умов застосування сучасних технологічних засобів зв'язку і передавання інформації. Висловлено думку, що мережа науково-освітніх порталів ВНЗ буде основою освітнього інформаційного простору міста, регіона та держави. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.207 + Ч34(4УКР)4
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|