РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000420358<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Онопрієнко В. 
Оновлення змісту екологічної освіти як педагогічна проблема / В. Онопрієнко // Вища освіта України. - 2010. - № 2. - С. 44-51. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Висвітлено проблему формування цілісного екологічного знання і мислення, які необхідні для прийняття екологічно обгрунтованих народногосподарських рішень на рівні підприємств, галузей, регіонів, країни загалом. Доведено, що базою для вирішення цієї проблеми повинна стати екологізація освіти на основі Концепції екологічної освіти в Україні (ЕО), причому головною метою якої є формування типу особистості з високим рівнем екологічної культури, зі здатністю діяти відповідно до інвайроментальних орієнтацій та установок, екологічних традицій. Розглянуто різні підходи до екології: антропоцентричний (відповідальність за діяльність перед людством) та біоцентричний (відповідальність за діяльність перед тваринами та рослинами), дискусія між якими порушує проблему моральності. Висвітлено мотиви поведінки особистості під час спілкування з природою (громадянсько-патріотичні, науково-пізнавальні, економічні, гуманістичні, естетичні, гігієнічні) та охарактеризовано рівні екологічної зрілості (інформативно-підготовчий, базово-світоглядний, світоглядно-зрілий). Зазначено, що ефективність формування екологічної культури залежить від дотримання таких дидактичних принципів: неперервність ЕО, міжпредметність, еколого-професійна спрямованість змісту навчального матеріалу.

Рассмотрена проблема формирования целостного экологического знания и мышления, которые необходимы для принятия экологически обоснованных народнохозяйственных решений на уровне предприятий, отраслей, регионов, страны в целом. Доказано, что базой для решения этой проблемы должна стать экологизация образования на основе Концепции экологического образования в Украине (ЭО), главной целью которой является формирование типа личности с высоким уровнем экологической культуры, является способной действовать согласно инвайроментальних ориентаций и установок, экологических традиций. Представлены различные подходы к экологии: антропоцентричный (ответственность за деятельность перед человечеством) и биоцентричный (ответственность за деятельность перед животными и растениями), дискуссия между которыми поднимает на проблему нравственности. Освещены мотивы поведения личности при общении с природой (гражданско-патриотические, научно-познавательные, экономические, гуманистические, эстетические, гигиенические) и охарактеризованы уровни экологической зрелости (информативно-подготовительный, базово-мировоззренческий, мировоззренчески-зрелый). Указано, что эффективность формирования экологической культуры зависит от соблюдения таких дидактических принципов: непрерывность ЭО, межпредметность, эколого-профессиональная направленность содержания учебного материала.

Content of environmental education and the needs of its renovation en the context of the requirements of globalization and information revolution are analyzed in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського