Шубін О. Реалізація компетентнісного підходу у формуванні майбутніх фахівців як основа конкурентоспроможності сучасного ВНЗ / О. Шубін, І. Сіменко, І. Пальцун // Вища освіта України. - 2011. - № 3. - С. 119-125. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.Виокремлено етапи становлення СВЕ-підходу (competence-based education), досліджено умови впровадження та застосування компетентнісного підходу у ВНЗ як основи для підготовки майбутніх фахівців. Проведено лексико-семантичне оцінювання співвідношення термінів "компетенції" та "здатності" в дискусійному полі ресурсної теорії, в якій сформульовано три концепції цієї проблематики, а саме: ототожнення, диференціація розуміння компетентностей та здатностей, тлумачення самостійного значення здатностей та компетентностей з подальшим розподілом здатностей на статичні та динамічні. Доведено необхідність застосування компетентнісного підходу в національній системі освіти; виокремлено ключові компетенції випускників ВНЗ, які необхідні сучасним роботодавцям та встановлено пріоритетність сформованості знань, умінь і навичок для успішної роботи в бізнес-структурах на посадах спеціалістів і лінійних менеджерів. Определены этапы становления СВЕ подхода (competence-based education), исследованы условия применения компетентностного подхода в ВУЗ как основы для подготовки современных будущих специалистов. Проведена лексико-семантическая оценка соотношения терминов "компетенции" и "способности" в дискуссионном поле ресурсной теории, а именно: идентификация, дифференциация понимания компетентностей и способностей, самостоятельное значение способностей и компетентностей с последующим распределением способностей на статические и динамические. Доказана необходимость использования компетентностного подхода в национальной системе образования, уточнены ключевые компетенции выпускников ВУЗ, которые необходимы современным работодателям. Очерчены перспективы дальнейших исследований. The article deals with the ideogenesis of a "competence approach". On the basis of lexico-semantic analysis, the correlation of the terms "Уcompetence" and "abilities" was investigated. The need for application of the competency-based approach in the national educational system was proven; we defined the key competencies of higher school graduates, employed as staff or as line managers. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|