РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000420480<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Самчук З. 
Світоглядні орієнтири адекватного аналізу визначальних викликів і відповідей на них освітньої сфери / З. Самчук // Вища освіта України. - 2012. - № 1. - С. 10-19. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Констатовано поліаспектність генези освіти, яка включає історичний, політичний, економічний, соціальний контексти, особливості культурно-етнічних і національних традицій, суспільних переконань щодо статусу й ролі освітян, міжнародні тенденції: глобалізація, фундаменталізація, інформатизація, інтеграція, гуманізація, гуманітаризація тощо. З огляду на актуалізацію випереджальної функції розвитку системи освіти, відзначено, що найбільше значення для реформування системи освіти має аксіологічний аспект нової парадигми освіти – нова система цінностей і відносин між викладачем і студентом, яка є реалізацією індивідуального і суспільного потенціалу і виконує функції не лише «культури мислення», а й «культури розуміння». Зазначено, що такі категорії, як свобода, справедливість, гідність і подібні їм потребують інтерпретаційного інструментарію, який віддзеркалюватиме їхню якісну сутність і закономірності генези.

Констатирована полиаспектность генезиса образования, которая включает в себя исторический, политический, экономический, социальный контексты, особенности культурно-этнических и национальных традиций, общественных убеждений относительно статуса и роли образования, международные тенденции: глобализация, фундаментализация, информатизация, интеграция, гуманизация, гуманитаризация. Учитывая актуализацию опережающей функции развития системы образования, отмечено, что наибольшее значение для ее реформирования имеет аксиологический аспект новой парадигмы образования – новая система ценностей и отношений между преподавателем и студентом, которая является реализацией индивидуального и общественного потенциала и выполняет функции не только «культуры мышления», а и «культуры понимания». Отмечено, что такие категории, как свобода, справедливость, достоинство и подобные им нуждаются в интерпретационном инструментарии, отражают их качественную сущность и закономерности генезиса.

One of the key problems of current and future functioning of the educational sphere is subjectivism and voluntarism as the formulation of the theoretical and conceptual responses to the today’s challenges and management – decisions – those development strategies that determine the functional effectiveness of education on the near future. In this context, the paramount importance belongs to the correct and thorough analysis of factors that determine adequacy analysis of educational reality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в06 + Ч311.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського