Галян І. М. Моральність як складова структури професійної самосвідомості особистості вчителя / І. М. Галян // Пробл. заг. та пед. психології : зб. наук. пр.. - 2011. - 13, Ч. 4. - С. 96-102. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.Висвітлено надзвичайно актуальну проблему моральності як складової структури професійної самосвідомості особистості. Відзначено, що об'єктивним критерієм рівня самореалізації особистості можуть виступити індивідуально-психологічні властивості. Однак, поруч із такими інтегральними властивостями особистості як спрямованість, ціннісні орієнтації, ролі, статусні характеристики, не слід забувати і про існування таких інтегральних властивостей, як духовність, автентичність, інтернальність-екстернальність тощо. Розглянуто питання моралі та моральності у професійній самосвідомості особистості. Зазначено, що професійна самосвідомість формується з дитинства, на рівні професійного самовизначення, профорієнтації, тому всі суспільні норми моралі накладають свій відбиток на професійну самосвідомість. Констатовано, що мораль особистості як імперативний підсвідомий механізм погано піддається свідомому критичному аналізу і корекції. Однак, моральність пов'язана не тільки з системою моральних норм, але й з духовним світом людини, її орієнтацією на внутрішні цінності. Акцентовано увагу на тому, що таке особистісне утворення як моральність грунтується на природній схильності людини до добра. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91-7 + Ю752.1:Ч30
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70437 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|