Дзвінчук Д. І. Освіта як суспільна цінність: історико-філософський аналіз / Д. І. Дзвінчук // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2012. - № 3/4. - С. 6-8. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.Розглянуто крито-мікенський та афінський історичний періоди. Проаналізовано особливості систем виховання Спарти й Афін. Наголошено, що навіть у часи свого розквіту Афінська держава не могла похвалитися повною грамотністю свого населення - вміння читати та писати було привілеєм обраних. Зосереджено увагу на культурній та ідеологічній своєрідності та високих, яскраво-гуманістичних освітніх ідеалах античної Греції. Зазначено, що надзвичайно багатою і гуманістичною є грецька міфологія, елементи якої постійно використовували в навчальному процесі для досягнення бажаного виховного впливу. Констатовано, що ні в якому разі не можна недооцінювати багатства та різноманітності грецького соціального та навчально-виховного досвіду: існування великої кількості мікроскопічних держав-полісів забезпечувало велику кількість соціально-політичних експериментів і їх відносно малу тривалість, оскільки розвиток подій за участю двох-трьох тисяч осіб відбувався набагато швидше, ніж в імперіях з мільйонами мешканців. Вказано на необхідність цивілізованого та високоморального використання історії. Рассмотрены крито-микенский и афинский исторический периоды. Проанализированы особенности систем воспитания Спарты и Афин. Отмечено, что даже во времена своего расцвета Афинское государство не могла похвастаться полной грамотностью своего населения - умение читать и писать было привилегией избранных. Сосредоточено внимание на культурном и идеологическом своеобразии и высоких, ярко-гуманистических образовательных идеалах античной Греции. Указано, что чрезвычайно богатой и гуманистической является греческая мифология, элементы которой постоянно использовали в учебном процессе для достижения желаемого воспитательного воздействия. Констатировано, что ни в коем случае нельзя недооценивать богатства и разнообразия греческого социального и учебно-воспитательного опыта: существование большого количества микроскопических государств-полисов обеспечивало большое количество социально-политических экспериментов и их относительно малую продолжительность, поскольку развитие событий с участием двух-трех тысяч лиц происходил гораздо быстрее, чем в империях с миллионами жителей. Указано на необходимость цивилизованного и высоконравственного использования истории. The Creto-Mycenaean and Athenian historical periods are observed in the article; the peculiarities of the education systems of Sparta and Athens are analyzed; it is stressed the cultural and ideological originality and humanistic educational ideals ofantique Greece; it is emphasized the necessity of the civilized and highly cultured use of the history. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)321-2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|