РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000439135<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Александрова О. С. 
Цінності середнього класу і сучасна концепція освіти / О. С. Александрова // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2012. - № 3/4. - С. 9-13. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто ціннісні орієнтації головного об’єкта освітнього процесу - представників середнього класу. Розкрито ступінь наукової розробки проблеми. Виокремлено загальну специфіку та різноманіття парадигмальних напрямів і концепцій розвитку освіти. Проаналізовано цінності класичного середнього класу. Зазначено, що класичний середній клас дотримується цінностей культурного й економічного лібералізму, він завжди прагне до стабільності і є її гарантом у правовій державі, іншими словами - основним двигуном його діяльності є досягнення добробуту за нормальних умов. Наголошено, що в Україні сьогодні практично відсутні необхідні умови для існування середньому класу. Вказано на розкол суспільства на окремі групи, що дотримуються різних систем цінностей. Охарактеризовано цінності, притаманні існуванню середнього класу класичного зразка. Наголошено, що відбулася перемога егоїстичних і жадібних над моральними. Встановлено, що основою нового середнього класу повинен бути людський капітал - найбільш кваліфікована освічена, моральна частина суспільства, насамперед інтелігенція, і тільки потім люди, зайняті в дрібному та середньому бізнесі. Констатовано, що провідною ідеєю сучасної концепції освіти має бути не тільки підготовка суб’єктів, які можуть адекватно реагувати на ринкові виклики та здійснювати підприємницьку діяльність, а створення особистостей, здатних служити соціальній державі та будувати „природне суспільство”.

Рассмотрены ценностные ориентации главного объекта образовательного процесса - представителей среднего класса. Раскрыта степень научной разработки проблемы. Выделена общая специфика и многообразие парадигмальных направлений и концепций развития образования. Проанализированы ценности классического среднего класса. Указано, что классический средний класс придерживается ценностей культурного и экономического либерализма, он всегда стремится к стабильности и является ее гарантом в правовом государстве, иными словами - основным двигателем его деятельности является достижение благосостояния в нормальных условиях. Отмечено, что в Украине сегодня практически отсутствуют необходимые условия для существования среднего класса. Указано на раскол общества на отдельные группы, придерживающиеся различных систем ценностей. Охарактеризованы ценности, присущие существованию среднего класса классического образца. Отмечено, что произошла победа эгоистических и жадных над моральными. Установлено, что основой нового среднего класса должен быть человеческий капитал - наиболее квалифицированная, образованная, нравственная часть общества, прежде всего интеллигенция, и только потом люди, занятые в мелком и среднем бизнесе. Констатировано, что ведущей идеей современной концепции образования должна быть не только подготовка субъектов, которые могут адекватно реагировать на рыночные вызовы и осуществлять предпринимательскую деятельность, а создание личностей, способных служить социальному государству и строить „естественное общество”.

In the article, it is grounded the fact that modern concept of education must be oriented to the creation of the human capital of the „new” middle class which value component is service to the people, society, state - these ones should indicate the sustainable social development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056 + С5*122.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського