РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441300<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Агулов М. В. 
Діяльність психологічних служб вищих навчальних закладів як умова оптимізації процесу керування розвитком творчого потенціалу майбутнього педагога / М. В. Агулов // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 4-7. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Узагальнено літературні дані щодо завдань та напрямів роботи психологічної служби у ВНЗ. Розкрито основні шляхи та засоби впливу на розвиток творчого потенціалу майбутніх учителів у межах діяльності психологічної служби ВНЗ. Виокремлено її завдання у співвідношенні з етапами професійного навчання студентів, а саме: адаптацією (перший курс), інтенсифікацією (другий і третій курси) та ідентифікацією (четвертий і п'ятий курси). Визначено умови, за яких службами може вирішуватися завдання розвитку творчого потенціалу майбутнього фахівця. Розглянуто найбільш поширені види діяльності психологічних служб ВНЗ: психологічна діагностика, психопрофілактика, корекція, психологічне консультування, а також різноманітні психологічні тренінги. Зосереджено увагу на такому виді групової роботи зі студентами як реалізація спеціально розроблених розвивальних програм. Охарактеризовано авторську програму розвитку творчого потенціалу майбутнього педагога, яка у своїй структурі містить такі блоки: інформаційний, самодіагностичний, зіставлення та розробки стратегії. Констатовано, що розвиток творчого потенціалу особистості майбутнього педагога можливий не тільки через систематичне залучення його до діяльності, яка потребує ініціативи, самостійності, відмови від шаблону та стереотипу, але й через розвиток здатності до самоаналізу, самооцінки, самопроектування шляхом застосування психологічних методів, спрямованих на досягнення інтеграції та гармонізації внутрішнього світу особистості.

Обобщены литературные данные относительно задач и направлений работы психологической службы в ВУЗ. Раскрыты основные пути и средства воздействия на развитие творческого потенциала будущих учителей в рамках деятельности психологической службы ВУЗ. Выделены ее задачи в соотношении с этапами профессионального обучения студентов, а именно: адаптацией (первый курс), интенсификацией (второй и третий курсы) и идентификацией (четвертый и пятый курсы). Определены условия, при которых службами может решаться задача развития творческого потенциала будущего специалиста. Рассмотрены наиболее распространенные виды деятельности психологических служб ВУЗ: психологическая диагностика, психопрофилактика, коррекция, психологическое консультирование, а также разнообразные психологические тренинги. Сосредоточено внимание на таком виде групповой работы со студентами как реализация специально разработанных развивающих программ. Охарактеризована авторская программа развития творческого потенциала будущего педагога, которая в своей структуре содержит следующие блоки: информационный, самодиагностический, сопоставление и разработки стратегии. Констатировано, что развитие творческого потенциала личности будущего педагога возможно не только через систематическое привлечение его к деятельности, которая требует инициативы, самостоятельности, отказа от шаблона и стереотипа, но и через развитие способности к самоанализу, самооценке, самопроектированию путем применения психологических методов, направленных на достижение интеграции и гармонизации внутреннего мира личности.

The article generalizes some literature data as for tasks and trends in work of psychological service in higher educational establishments; ascertains some terms in which services can solve the task of development of creative potential of future specialist; suggests general description of the program of development of future teacher's creative potential.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського