РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441305<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ваганова Н. А. 
Психологічні особливості проявів творчого сприймання у старшому дошкільному віці / Н. А. Ваганова // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 32-36. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему творчого сприйняття дітьми старшого дошкільного віку нової інформації. Наголошено, що діяльність старших дошкільників у ході розв'язання для них нових завдань має творчий характер. Доведено, що в цьому віці, у порівнянні з іншими віковими періодами, виникають особливо сприятливі передумови розвитку здібностей, обдарованості. Проаналізовано загальні особливості творчої діяльності старших дошкільників у процесі ознайомлення і розв'язання нових завдань, що характеризують індивідуальні прояви сприймання і розуміння, мисленнєвої діяльності в цілому, і не просто мисленнєвої, а саме творчої. Виокремлено три рівні сприйняття (низький, середній високий) під час ознайомлення дітей з репродукціями картин відомих художників, кожний з яких характеризувався такими показниками як: повнота, адекватність, міра ситуативної суб'єктивності (виражена форма фантазування, включення в інтерпретацію різноманітних деталей, які не пов'язані з сюжетом картини). Досліджено ряд основних параметрів базисних компонентів нової для дитини інформації, що дозволило поглибити уявлення про механізми розвитку її творчого мислення. Констатовано, що у дітей старшого шкільного віку прояви творчості відбуваються уже на стадії сприймання нової інформації, хоча про конкретну детермінацію цих процесів у кожному конкретному випадку слід говорити з певним застереженням, зумовленими в першу чергу складністю досліджуваного феномена.

Рассмотрена проблема творческого восприятия детьми старшего дошкольного возраста новой информации. Отмечено, что деятельность старших дошкольников при решении для них новых задач имеет творческий характер. Доказано, что в этом возрасте, по сравнению с другими возрастными периодами, возникают особенно благоприятные предпосылки развития способностей, одаренности. Проанализированы общие особенности творческой деятельности старших дошкольников в процессе ознакомления и решения новых задач, характеризующих индивидуальные проявления восприятия и понимания, мыслительной деятельности в целом, и не просто мыслительной, а именно творческой. Выделены три уровня восприятия(низкий, средний высокий) при ознакомлении детей с репродукциями картин известных художников, каждый из которых характеризовался такими показателями как: полнота, адекватность, мера ситуативной субъективности (выраженная форма фантазирования, включение в интерпретацию различных деталей, которые не связанные с сюжетом картины). Исследован ряд основных параметров базисных компонентов новой для ребенка информации, что позволило углубить представления о механизмах развития его творческого мышления. Констатировано, что у детей старшего школьного возраста проявления творчества происходят уже на стадии восприятия новой информации, хотя о конкретной детерминации этих процессов в каждом конкретном случае следует говорить с определенной оговоркой, обусловленной в первую очередь сложностью изучаемого феномена.

The article demonstrates some results of investigation on psychological peculiarities of creative perception and understanding of new tasks by senior preschoolers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.511.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського