Іванова В. В. Особливості розвитку творчого мислення в перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку / В. В. Іванова // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 97-100. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Розглянуто питання розвитку творчого мислення у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Показано педагогічні умови, які сприяють такому розвитку. Зазначено, що головною умовою розвитку творчого мислення є особистісний розвиток дитини в середовищі, що має високу міру невизначеності та багатоваріантності у плані численності можливостей. Невизначеність стимулює творчий пошук, багатоваріантність - можливість знаходження творчих рішень. Зосереджено увагу на вченнях Л. С. Вигодського про умови розвитку творчого мислення, яке побудоване за принципом розвивального навчання, та І. С. Якиманської, що стосується функцій особистісно-орієнтованого розвивального навчання, яке повинно змінити спрямованість педагогічних впливів: не від дорослого до дитини, а навпаки, від дитини до дорослого. Виокремлено різноманітні технології та програми розвивального навчання, які існують у зарубіжній психології. Розкрито питання формування творчого мислення з використанням активних методів навчання. Наголошено, що цінність таких методів полягає в ігровому характері, опорі на розвинену уяву, можливості використовувати діалог, вільному висловлюванні думок, відсутності боязні критики. Констатовано, що розвивальне навчання криє в собі не передачу готових знань, схем, алгоритмів розв'язання задач, а організацію такої діяльності, яка забезпечує формування в дітей продуктивного, творчого мислення, що сприяє вирішенню нестандартних задач. Рассмотрены вопросы развития творческого мышления у детей дошкольного и младшего школьного возраста. Показаны педагогические условия, способствующие такому развитию. Указано, что главным условием развития творческого мышления является личностное развитие ребенка в среде, имеющее высокую степень неопределенности и многовариантности в плане численности возможностей. Неопределенность стимулирует творческий поиск, многовариантность - возможность нахождения творческих решений. Сосредоточено внимание на учениях Л. С. Выготского об условиях развития творческого мышления, которое построено по принципу развивающего обучения, и И. С. Якиманской, касающегося функций личностно-ориентированного развивающего обучения, которое должно изменить направленность педагогических воздействий: не от взрослого к ребенку, а, наоборот, от ребенка к взрослому. Выделены различные технологии и программы развивающего обучения, которые существуют в зарубежной психологии. Раскрыты вопросы формирования творческого мышления с использованием активных методов обучения. Отмечено, что ценность таких методов заключается в игровом характере, опоре на развитое воображение, возможности использовать диалог, свободном выражении мнений, отсутствии боязни критики. Констатировано, что развивающее обучение таит в себе не передачу готовых знаний, схем, алгоритмов решения задач, а организацию такой деятельности, которая обеспечивает формирование у детей продуктивного, творческого мышления, способствует решению нестандартных задач. The article describes peculiarities of creative thinking of children at the age of transition from preschool to primary school age; points out some pedagogical conditions instrumental in such development. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38 + Ч421.220
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|