РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441320<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Іванова В. В. 
Особливості розвитку творчого мислення в перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку / В. В. Іванова // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 97-100. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто питання розвитку творчого мислення у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Показано педагогічні умови, які сприяють такому розвитку. Зазначено, що головною умовою розвитку творчого мислення є особистісний розвиток дитини в середовищі, що має високу міру невизначеності та багатоваріантності у плані численності можливостей. Невизначеність стимулює творчий пошук, багатоваріантність - можливість знаходження творчих рішень. Зосереджено увагу на вченнях Л. С. Вигодського про умови розвитку творчого мислення, яке побудоване за принципом розвивального навчання, та І. С. Якиманської, що стосується функцій особистісно-орієнтованого розвивального навчання, яке повинно змінити спрямованість педагогічних впливів: не від дорослого до дитини, а навпаки, від дитини до дорослого. Виокремлено різноманітні технології та програми розвивального навчання, які існують у зарубіжній психології. Розкрито питання формування творчого мислення з використанням активних методів навчання. Наголошено, що цінність таких методів полягає в ігровому характері, опорі на розвинену уяву, можливості використовувати діалог, вільному висловлюванні думок, відсутності боязні критики. Констатовано, що розвивальне навчання криє в собі не передачу готових знань, схем, алгоритмів розв'язання задач, а організацію такої діяльності, яка забезпечує формування в дітей продуктивного, творчого мислення, що сприяє вирішенню нестандартних задач.

Рассмотрены вопросы развития творческого мышления у детей дошкольного и младшего школьного возраста. Показаны педагогические условия, способствующие такому развитию. Указано, что главным условием развития творческого мышления является личностное развитие ребенка в среде, имеющее высокую степень неопределенности и многовариантности в плане численности возможностей. Неопределенность стимулирует творческий поиск, многовариантность - возможность нахождения творческих решений. Сосредоточено внимание на учениях Л. С. Выготского об условиях развития творческого мышления, которое построено по принципу развивающего обучения, и И. С. Якиманской, касающегося функций личностно-ориентированного развивающего обучения, которое должно изменить направленность педагогических воздействий: не от взрослого к ребенку, а, наоборот, от ребенка к взрослому. Выделены различные технологии и программы развивающего обучения, которые существуют в зарубежной психологии. Раскрыты вопросы формирования творческого мышления с использованием активных методов обучения. Отмечено, что ценность таких методов заключается в игровом характере, опоре на развитое воображение, возможности использовать диалог, свободном выражении мнений, отсутствии боязни критики. Констатировано, что развивающее обучение таит в себе не передачу готовых знаний, схем, алгоритмов решения задач, а организацию такой деятельности, которая обеспечивает формирование у детей продуктивного, творческого мышления, способствует решению нестандартных задач.

The article describes peculiarities of creative thinking of children at the age of transition from preschool to primary school age; points out some pedagogical conditions instrumental in such development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського