РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441322<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Каліщук С. М. 
Когнітивний аспект соціально-етичних цінностей майбутніх психологів / С. М. Каліщук // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 105-109. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено соціально-етичні цінності психологічної діяльності в уявленнях майбутніх психологів. Зазначено, що методичну процедуру склали рангові решітки техніки репертуарних решіток Дж. Келлі, які дозволили дослідити особливості суб'єктивних ієрархічних систем взаємозв'язків між соціально-етичними цінностями психологічної діяльності в студентів-психологів. Виокремлено 11 елементів рангових решіток, які задавались експериментатором, і які є професійними завданнями, що описують операційно-технологічні дії майбутнього психолога згідно з професійними функціями. Визначено "соціально-етичні цінності професії", які були описані за допомогою професійно заданих, ціннісних конструктів: допомога, співпереживання, усвідомлення наслідків професійних дій, припис собі відповідальності, влада, гуманність, автентичність - істинність власного прояву психолога, визнання унікальності іншої людини, безумовне позитивне прийняття. Розглянуто розташування трьома групами досліджуваних - студентами I - II, III - IV, V - VI курсів - 11-ти елементів відносно кожного конструкта та визначено значення цінності (від 1-го до 11-го рангу) для виконання вказаної в елементі професійної функції. Констатовано, що досліджувані різних підгруп виявили виразні особливості власних суб'єктивних ієрархічних систем взаємозв'язків між соціально-етичними цінностями психологічної діяльності, дефіцитарність та неузгодженість яких залежить від етапу їх навчання у ВНЗ. Наголошено, що це положення надає особливого значення змісту професійної підготовки, технології організації навчальної й навчально-професійної діяльності студентів, спрямованої на розвиток ціннісно-рольового компонента у професійному становленні майбутнього психолога.

Исследованы социально-этические ценности психологической деятельности в представлениях будущих психологов. Указано, что методическую процедуру составили ранговые решетки техники репертуарных решеток Дж. Келли, которые позволили исследовать особенности субъективных иерархических систем взаимосвязей между социально-этическими ценностями психологической деятельности у студентов-психологов. Выделены 11 элементов ранговых решеток, которые задавались экспериментатором, и представляют собой профессиональные задачи, описывающие операционно-технологические действия будущего психолога согласно профессиональными функциями. Определены "социально-нравственные ценности профессии", которые были описаны с помощью профессионально заданных, ценностных конструктов: помощь, сопереживание, осознание последствий профессиональных действий, предписание себе ответственности, власти, гуманность, аутентичность - истинность собственного проявления психолога, признание уникальности другого человека, безусловное позитивное принятие. Рассмотрены расположения тремя группами испытуемых - студентами I - II, III - IV, V - VI курсов - 11-ти элементов относительно каждого конструкта, и определены значения ценности (от 1-го до 11-го ранга) для выполнения указанной вэлементе профессиональной функции. Констатировано, что исследуемые различных подгрупп проявили выразительные особенности собственных субъективных иерархических систем взаимосвязей между социально-этическими ценностями психологической деятельности, дефицитарность, и несогласованность которых зависит от этапа их обучения в ВУЗ. Отмечено, что это положение придает особое значение содержанию профессиональной подготовки, технологии организации учебной и учебно-профессиональной деятельности студентов, направленной на развитие ценностно-ролевого компонента в профессиональном становлении будущего психолога.

The author investigates cognitive features of subjective hierarchical systems of intercommunication between social and ethic values of psychological activity of future psychologists.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського