РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441330<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Курлянд З. Н. 
Педагогічна підтримка професійного становлення майбутнього вчителя у вимірах концепції мультиплікативності / З. Н. Курлянд // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 140-143. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто питання необхідності визначення особливостей педагогічної підтримки професійного становлення майбутнього вчителя за умов кардинальних світоглядних змін. З'ясовано особливості феномена "педагогічна підтримка" та сутність сучасного тлумачення поняття "професійне становлення майбутнього вчителя". Стверджено, що процес професійного становлення вчителя суттєво перебудовує його мотиваційну, когнітивно-операціональну та оцінно-рефлексивну сфери. Зазначено, що педагогічна підтримка не передбачає прямого управління процесом професійного становлення згідно з чітко окресленою траєкторією впливу на особистість майбутнього спеціаліста, а зосереджує увагу на уважному ставленні до особливого, своєрідного, що має кожна молода людина від природи і що відображається в її індивідуальному досвіді, бажаннях, здібностях, потребах, намаганнях тощо. Визначено вихідні методологічні положення концепції мультиплікативності відповідно до педагогічної підтримки професійного становлення майбутніх учителів. Наголошено, що характерна особливість мультиплікативного ефекту полягає у здатності нарощувати прогнозований результат, суттєво більший за сумарний, у процесі розгортання цієї системи у просторі та часі за умов правильного визначення зон біфуркації (розгалуження), які найбільш вразливі до якісних змін. Доведено, що мультиплікативний підхід розкриває можливості багатовимірного впливу на професійне становлення майбутнього вчителя урізноманітненої педагогічної підтримки. Констатовано, що педагогічна підтримка діє у трьох площинах: формування педагогічної фасилітації майбутніх учителів, естетичного світогляду та педагогічної обдарованості.

Рассмотрены вопросы определения особенностей педагогической поддержки профессионального становления будущего учителя в условиях кардинальных мировоззренческих изменений. Выяснены особенности феномена "педагогическая поддержка" и сущность современного толкования понятия "профессиональное становление будущего учителя". Подтверждено, что процесс профессионального становления учителя существенно перестраивает его мотивационную, когнитивно-операциональную и оценочно-рефлексивную сферы. Указано, что педагогическая поддержка не предусматривает прямого управления процессом профессионального становления согласно четко очерченной траектории воздействия на личность будущего специалиста, а сосредотачивает внимание на внимательном отношении к особому, своеобразному, что имеет каждый молодой человек от природы и что отражается в его индивидуальном опыте, желаниях, способностях, потребностях, стремлениях и т.д.. Определены исходные методологические положения концепции мультипликативности согласно педагогической поддержке профессионального становления будущих учителей. Отмечено,что характерная особенность мультипликативного эффекта заключается в способности наращивать прогнозируемый результат, существенно больше суммарный, в процессе развертывания этой системы в пространстве и времени при условии правильного определения зон бифуркации (ветвления), которые наиболее уязвимы к качественным изменениям. Доказано, что мультипликативный подход раскрывает возможности многомерного влияния на профессиональное становление будущего учителя разнообразной педагогической поддержки. Констатировано, что педагогическая поддержка действует в трех плоскостях: формирования педагогической фасилитации будущих учителей, эстетического мировоззрения и педагогической одаренности.

The article makes an attempt to ground initial issues of the concept of multiplication as for pedagogical support of future teachers' professional formation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського