РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441335<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Меліхова І. О. 
Раціональність як прояв здатності до ефективної майбутньої діяльності в студентів-психологів / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 163-166. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто раціональність як значний фактор успішності діяльності майбутнього професіонала-психолога. Окреслено три складові процесу становлення та розвитку професіоналізму. Наголошено, що раціональність людини пов'язана з певними характеристиками мислення і вольовими властивостями людини. Охарактеризовано такі особливості мислення, з якими пов'язана раціональність, як: самостійність, критичність, гнучкість, глибина, широта, послідовність і швидкість. Зазначено, що всі якості мислення людини формуються й розвиваються в діяльності. Змістовна й відповідним чином організована діяльність сприяє всебічному розвитку цінних якостей мислення особистості. Досліджено раціональність студентів-психологів, мотивацію їх навчальної діяльності й особливості їх мислення. Визначено методики, за якими проведено дослідження. Зіставлено одержані результати, на основі припущення, що раціональність в поєднанні з мотивацією навчальної діяльності, спрямованої на набуття майбутньої професії, а також особливості мислення студентів є такими властивостями особистості, які будуть сприяти розвитку професіоналізму. Встановлено, що раціональність нікому з досліджуваних не притаманна, хоча в певної частини студентів окремі якості, які характеризують раціональну людину, спостерігаються на середньому рівні. Виявлено, що мотив "оволодіння професією" виявляється лише 20 % студентів. Визначено умови, за яких у студентів може з'явилася мотивація "оволодіння професією" і висока пізнавальна мотивація.

Рассмотрена рациональность как значительный фактор успешности деятельности будущего профессионала-психолога. Определены три составляющие процесса становления и развития профессионализма. Отмечено, что рациональность человека связана с определенными характеристиками мышления и волевыми свойствами человека. Охарактеризованы такие особенности мышления, с которыми связана рациональность, как: самостоятельность, критичность, гибкость, глубина, широта, последовательность и скорость. Указано, что все качества мышления человека формируются и развиваются в деятельности. Содержательная и соответствующим образом организованная деятельность способствует всестороннему развитию ценных качеств мышления личности. Исследованы рациональность студентов-психологов, мотивация их учебной деятельности и особенности их мышления. Определены методики, по которым проведено исследование. Сопоставлены полученные результаты, исходя из предположения, что рациональность в сочетании с мотивацией учебной деятельности, направленной на получение будущей профессии, а также особенности мышления студентов являются свойствами личности, которые будут способствовать развитию профессионализма. Установлено, что рациональность никому из исследуемых не присуща, хотя в определенной части студентов отдельные качества, которые характеризуют рационального человека, наблюдаются на среднем уровне. Выявлено, что мотив "овладение профессией" проявляется лишь у 20 % студентов. Определены условия, при которых у студентов может появиться мотивация "овладение профессией" и высокая познавательная мотивация.

The article believes that rationality is a significant factor of future professionals' success. Rationality is closely linked to students' ways of thinking, and it is being developed in the presence of motivation and training activities aimed at profession mastering.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ю935.22-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського