РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441336<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Моляко В. А. 
Перцептивное конструирование образа мира: полифонический ракурс / В. А. Моляко // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 167-174. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Проанализированы особенности конструирования многомерного образа мира в различных масштабах и географических координатах на примере творчества А. Вертинского. Отмечено, что доминирующим в жизнедеятельностном плане у А. Вертинского является его гуманистическая направленность, его сочувствие и сострадание к другому человеку. Выделены следующие образы в мозаике мировоззрения А. Вертинского: образ несчастного, страдающего, обделенного природой и жизнью человека; образы влюбленных в самых разнообразных преломлениях; экзистенционально-эсхатологические образы жизни и смерти, болезней, превратностей судьбы; образы близких людей; метафорические образы животных, природы, стихии; образы городов страны, Родины, исторических событий. Указано, что развивая ту часть авторской концепции, которая прямо связана с изучением творческого восприятия именно на произведениях литературы, расширена гипотеза о конструировании новых образов как о сознательно-бессознательном процессе, опирающемся на целый ряд детерминант. Подчеркнута особая роль ассоциативной сферы на всех ее, пока не поддающихся измерению, уровнях и конфигурациях. Констатирована важность того, насколько в стихах, в поэзии автор может не только объективно описывать что-либо, но, это в данном случае – важнее, отражать именно достоверное свое субъективное отношение (восприятие).

Проаналізовано особливості конструювання багатовимірного образу світу в різних масштабах і географічних координатах на прикладі творчості А. Вертинського. Відзначено, що домінуючим у життєдіяльнісному плані в А. Вертинського є його гуманістична спрямованість, його співчуття і співпереживання до іншої людини. Виділено наступні образи в мозаїці світогляду А. Вертинського: образ нещасної, обділеної природою і життям людини; образи закоханих в найрізноманітніших заломленнях; екзистенційно-есхатологічні образи життя та смерті, хвороб, мінливостей долі; образи близьких людей; метафоричні образи тварин, природи, стихії; образи міст країни, Батьківщини, історичних подій. Зазначено, що розвиваючи ту частину авторської концепції, яка прямо пов'язана з вивченням творчого сприйняття саме на творах літератури, розширено гіпотезу про конструювання нових образів як про свідомо-несвідомий процес, що спирається на цілий ряд детермінант. Підкреслено особливу роль асоціативної сфери на всіх її, поки що непідвладних вимірюванню, рівнях і конфігураціях. Констатована важливість того, наскільки у віршах, у поезії автор може не тільки об'єктивно описувати що-небудь, але, у цьому випадку - важливіше, відображати саме достовірне своє суб'єктивне ставлення (сприйняття).

At the example of A. Vertinskiy's creativity the author analyzes features of constructing multidimensional picture of the world in various scales and geographical coordinates.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Вертинский А. 54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського