Тітова Т. Ю. Дослідження розвитку соціального інтелекту в дітей дошкільного віку / Т. Ю. Тітова, Л. М. Цибух // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 254-257. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Досліджено теоретичний аспект визначення особливостей соціального інтелекту. Виокремлено три групи підходів до визначення соціального інтелекту. Подано авторське визначення соціального інтелекту як здатності розпізнавати, передчувати і прогнозувати поведінку, вчинки і дії інших людей. Наголошено, що новим і перспективним напрямом у психології розвитку є розробка проблем формування соціального інтелекту, який забезпечує людині пізнання й орієнтацію в соціальній дійсності. Виділено п'ять основних етапів розвитку соціального інтелекту. Проаналізовано формування та розвиток соціального інтелекту в дітей дошкільного віку. Стверджено, що розвиток соціального інтелекту сприяє адаптації дітей означеного віку до школи, успішності включення в нове, більш складне, соціальне середовище. Окреслено структуру соціального інтелекту дошкільнят, яка включає в себе комунікативно-особистісний компонент, психологічні характеристики самосвідомості та особливості соціальної перцепції. Охарактеризовано такі джерела розвитку соціального інтелекту, як: життєвий досвід, мистецтво, загальна ерудиція, наукові методи. Висвітлено результати вивчення соціального інтелекту в дітей дошкільного віку за допомогою тесту "Соціальний інтелект" Дж. Гілфорда, який показав здатність дітей зрозуміти настрій, емоції, почуття іншої людини, а от прогнозувати і розуміти поведінку, взаємодію людей їм ще складно. Констатовано, що найважливішою психологічною умовою успішного розвитку соціального інтелекту у старших дошкільнят є їх інтенсивна взаємодія зі значущими дорослими. Исследован теоретический аспект определения особенностей социального интеллекта. Выделены три группы подходов к определению социального интеллекта. Представлено авторское определение социального интеллекта как способности распознавать, предчувствовать и прогнозировать поведение, поступки и действия других людей. Отмечено, что новым и перспективным направлением в психологии развития является разработка проблем формирования социального интеллекта, который обеспечивает человеку познание и ориентацию в социальной действительности. Выделены пять основных этапов развития социального интеллекта. Проанализированы формирование и развитие социального интеллекта у детей дошкольного возраста. Подтверждено, что развитие социального интеллекта способствует адаптации детей определенного возраста к школе, успешности включения в новую, более сложную, социальную среду. Определена структура социального интеллекта дошкольников, которая включает в себя коммуникативно-личностный компонент, психологические характеристики самосознания и особенности социальной перцепции. Охарактеризованы такие источники развития социального интеллекта, как: жизненный опыт, искусство, общая эрудиция, научные методы. Освещены результаты изучения социального интеллекта у детей дошкольного возраста с помощью теста "Социальный интеллект" Дж. Гилфорда, который показал способность детей понять настроение, эмоции, чувства другого человека, а вот прогнозировать и понимать поведение, взаимодействие людей им еще сложно. Констатировано, что важнейшим психологическим условием успешного развития социального интеллекта у старших дошкольников является их интенсивное взаимодействие со значимыми взрослыми. The article analyzes specificity of social intelligence; ascertains peculiarities of forming social intelligence of preschoolers. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|