РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441379<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Заікіна Г. Л. 
Факторний аналіз складових психофізіологічної "ціни" пізнавальної діяльності учнів різної статі з різною успішністю навчання / Г. Л. Заікіна // Наука і освіта. - 2012. - № 4. - С. 70-75. - Бібліогр.: 4 назв. - укp. - рус.

Наведено результати факторного дослідження взаємозв’язку витрат фізіологічних і психологічних ресурсів організму від рівня успішності та статі учнів. Зафіксовано збільшення психофізіологічних витрат ресурсів організму на навчання у школярів. Досліджено показники функціонування організму школярів обох статей за чотирма загальноприйнятими рівнями успішності. Дані експериментального дослідження та порівняння показників фізіологічного та психологічного здоров'я кожної групи школярів подано в таблицях. Показано можливість визначення основних показників витрат внутрішніх ресурсів організму шляхом використання факторного аналізу. Визначено провідні фактори, що формують психофізіологічну «ціну» пізнавальної діяльності школярів, і сформовано чотири складові психофізіологічної «ціни» пізнавальної активності школярів: наявність невротичних порушень і порушень активності та самопочуття, стан серцево-судинної системи під час розумової активності, робота серцево-судинної системи в стані умовного спокою, власне пізнавальні властивості.

Представлены результаты факторного исследования взаимосвязи затрат физиологических и психологических ресурсов организма и уровня успеваемости и пола учащихся. Зафиксировано увеличение психофизиологических затрат ресурсов организма на обучение у школьников. Исследованы показатели функционирования организма школьников обоего пола по четырем общепринятым уровням успеваемости. Данные экспериментального исследования и сравнения показателей физиологического и психологического здоровья каждой группы школьников представлены в таблицах. Показана возможность определения основных показателей затрат внутренних ресурсов организма путем использования факторного анализа. Определены ведущие факторы, формирующие психофизиологическую «цену» познавательной деятельности школьников, и сформированы четыре составляющие психофизиологической «цены» познавательной активности школьников: наличие невротических нарушений и нарушений активности и самочувствия, состояние сердечнососудистой системы во время умственной активности, работа сердечнососудистой системы в состоянии условного покоя, собственно познавательные свойства.

Presented are the results of factor analyzes of the correlation of costs of physiological and psychological resources of the body and the level of academic achievement and gender of students. Recorded is an increase of psycho-physiological overhead organism to study with students. Examined are indicators of the body's students of both sexes to 4 common performance levels. Experimental studies and comparison of physiological and psychological health of each group of students are presented in tables. Demonstrated is the possibility of determining the main indicators of costs of internal resources of the body through the use of factor analysis. Identified are the major factors that shape the psycho-physiological "price" of the cognitive activity of pupils, and formed are four psycho-physiological components of the "price" of the cognitive activity of students: the presence of neurotic disorders and disorders of activity and well-being, the state of the cardiovascular system during mental activity, the work of the cardiovascular system in the state of conditional peace, actual cognitive properties.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.1 + Р128.94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського