РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000441577<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Головська Ю. С. 
Комунікативно-організаційні якості у структурі педагогічної майстерності особистості / Ю. С. Головська // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 37-40. - Бібліогр.: 5 назв. - укp. - рус.

Зроблено теоретичний аналіз стану розробленості проблеми психологічних особливостей педагогічної майстерності у вітчизняній науковій літературі. Експериментально досліджено роль комунікативного та організаційного компонентів у структурі педагогічної майстерності вчителів. Виокремлено наступні показники комунікативного компонента: вміння установлювати дистанцію, адаптація змісту навчального матеріалу відповідно до рівня розвитку та підготовки учнів, здатність викладача стимулювати інтерес учнів до знань, позитивне ставлення до навчального процесу, емоційна стриманість у реальних ситуаціях, вміння формувати повагу до себе, тактовність, створення емоційного фону навчального процесу, вплив поведінки учнів завдяки характеру відносин та авторитету. Визначено організаційно-управлінські функції вчителя. Сформульовано змістові акценти в дефініції концепту "педагогічна майстерність". Констатовано необхідність розробки програм для розвитку комунікативних та організаторських здібностей у майбутніх вчителів.

Сделан теоретический анализ разработанности проблемы педагогического мастерства в отечественной научной литературе. Экспериментально исследована роль коммуникативного и организационного компонентов в структуре педагогического мастерства учителей. Выделены следующие показатели коммуникативного компонента: умение устанавливать дистанцию, адаптация содержания учебного материала в соответствии с уровнем развития и подготовки обучающихся, способность преподавателя стимулировать интерес учащихся к знаниям, положительное отношение к учебному процессу, эмоциональная сдержанность в реальных ситуациях, умение формировать уважение к себе, тактичность, создание эмоционального фона учебного процесса, авторитет преподавателя. Определены организационно-управленческие функции учителя. Сформулированы смысловые акценты в дефиниции концепта "педагогическое мастерство". Констатирована необходимость разработки программ для развития коммуникативных и организаторских способностей у будущих учителей.

The article is dedicated to the problem of psychological features of pedagogical mastery. It demonstrates theoretical study of the problem state and analyzes personal communication and organizational qualities as the main components of pedagogical mastery. The author substantiates expediency of developing these qualities of future teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського